Microsoft uważa, że płynna rozgrywka jest ważniejsza od wysokiej rozdzielczości

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Microsoft uważa, że płynna rozgrywka jest ważniejsza od wysokiej rozdzielczości
Phil Spencer – głowa dywizji Xboxa w Microsofcie, w jednym z wywiadów przyznał, że od rozdzielczości Full HD dużo ważniejsza jest płynna rozgrywka w 60 klatkach na sekundę. Niejako miałoby to tłumaczyć fakt, iż większość gier na Xbox One nie osiąga 1080p ze względu na ograniczenia mocy konsoli.

Przy okazji wspomniał, że jego zespół wciąż pracuje z partnerami nad nowymi narzędziami deweloperskimi, które pozwolą osiągnąć pełne 1080p. Efektem prac jest między innymi Destiny, które zarówno na PS4, jak i Xbox One będzie działać w pełnym Full HD przy 60 klatkach na sekundę. Według Spencera lista tego typu gier jest duża.

Szef Xboxa uważa, że należy odpowiednio przeanalizować obydwa parametry, by otrzymać optymalną wartość, która przełoży się na ładnie wyglądającą i płynnie działającą grę. Jako przykład takiego wyważenia podaje The Order: 1886, który na Xbox One otrzyma rozdzielczość 1920×800 (zarówno u góry, jak i na dole pojawią się filmowe czarne paski).

Źródło: CVG, Eurogamer

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.