Wiedźmin 3 Next Gen z nową aktualizacją. Naprawia wiele problemów

Anna BorzęckaSkomentuj
Wiedźmin 3 Next Gen z nową aktualizacją. Naprawia wiele problemów
Gdy zadebiutował next-genowy Wiedźmin 3: Dziki Gon, pozostawiał wiele do życzenia. Cierpiał na problemy z optymalizacją, a gracze mieli w nim do czynienia z wieloma błędami – graficznymi i nie tylko. Na szczęście, otrzymał on już dużą aktualizację i kilka mniejszych poprawek, które przynajmniej częściowo niwelowały te problemy.

Teraz Wiedźmin 3 Next Gen doczekał kolejnej aktualizacji o sporych rozmiarach – aktualizacji do wersji 4.02. Aktualizacja ta została udostępniona zarówno na konsolach PlayStation i Xbox, jak i komputerach osobistych.

Wiedźmin 3 Next Gen – aktualizacja 4.02

Aktualizacja 4.02 do next-genowego Wiedźmina 3 poprawia ogólną stabilność i wydajność gry, a także naprawia liczne błędy. Na przykład, dzięki niej w końcu znika problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, z którym gracze musieli zmagać się, gdy funkcja Nvidia HairWorks była wyłączona. Usunięto też kilka błędów, które uniemożliwiały ukończenie niektórych zadań.

Na PC aktualizacja 4.02 waży około 2GB, a na konsolach od 10 do 20 GB w zależności od platformy. Pełną listę zmian wprowadzonych w aktualizacji 4.02 umieściłam poniżej:

PC

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

Konsole

  • Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

Efekty wizualne – PC i konsole nowej generacji

  • Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
  • Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.

Zadania i Rozgrywka – dostępne na wszystkich platformach

  • Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac’ha, że wszystko zostało przygotowane”.
  • Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
  • Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.

Lokalizacja – dostępne na wszystkich platformach

  • Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
  • Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
  • Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.

Wiedźmin 3 Next Gen w końcu grywalny?

Co sądzisz o aktualizacji 4.02? Gdy Wiedźmin 3 Next Gen zadebiutował, na moim komputerze działał on tak źle (mimo że dysponuję konfiguracją o bardzo wysokiej wydajności) i zawierał tyle błędów, że stwierdziłam, iż odłożę próbę kolejnego przejścia gry do czasu, aż jego problemy zostaną naprawione. Wygląda na to, że pora przekonać się, czy ta w końcu spełnia moje oczekiwania.

Źródło: CD Projekt RED, fot. tyt. CD Projekt RED

Udostępnij

Anna BorzęckaSwoją przygodę z dziennikarstwem rozpoczęła w 2015 roku. Na co dzień pisze o nowościach ze świata technologii i nauki, ale jest również autorką felietonów i recenzji. Chętnie testuje możliwości zarówno oprogramowania, jak i sprzętu – od smartfonów, przez laptopy, peryferia komputerowe i urządzenia audio, aż po małe AGD. Jej największymi pasjami są kulinaria oraz gry wideo. Sporą część wolnego czasu spędza w World of Warcraft, a także przyrządzając potrawy z przeróżnych zakątków świata.