Epic Games będzie rozdawał gry przez cały 2022 rok

Piotr MalinowskiSkomentuj
Epic Games będzie rozdawał gry przez cały 2022 rok

{reklama-artykul}Ubiegły rok był dosyć udany dla platformy Epic Games Store – tak przynajmniej wynika z oficjalnych statystyk udostępnionych przez spółkę Tima Sweeneya. Przybyło sporo nowych użytkowników, którzy chętnie wydawali pieniądze na gry. Stało się to głównie dzięki licznym akcjom rozdawniczym i wszystko wskazuje na to, że polityka firmy w tym aspekcie się zbyt prędko nie zmieni.

Epic Games podsumował 2021 rok 

Epic Games Store to platforma pozbawiona kluczowych funkcji i działająca naprawdę tragicznie. Mimo wszystko użytkownicy coraz chętniej z niej korzystają oraz przymykają oko na karygodne niedociągnięcia, których próżno szukać u konkurencji. Oczywiście rozwiązaniem tej zagadki są darmowe gry rozdawane przez firmę wszystkim chętnym. Taki model biznesowy najwidoczniej się sprawdza.

W sieci pojawiło się właśnie podsumowanie 2021 roku jeśli chodzi o działalność sklepu. Okazuje się, że przez minione 12 miesięcy przyciągnął on 30 milionów nowych kont. Łącznie jest ich już 194 milionów, co przełożyło się na wynik 840 milionów dolarów wydanych za pośrednictwem Epic Games Store. Jest tu jednak pewien haczyk.

epic games store gry 2022 3 Źródło: Epic Games Store

Niewiele osób zdaje się kupować gry od innych producentów niż Epic Games. Wydano na nie „wyłącznie” 300 milionów dolarów, co pozwala sądzić, że większość osób tak czy siak wykorzystuje platformę głównie jako launcher do Fortnite czy do odbierania darmowych produkcji. No właśnie – firma rozdała w 2021 roku dokładnie 89 gier, których wartość rynkowa to 2,120 dolarów. Użytkownicy odebrali z kolei ponad 765 milionów egzemplarzy oferowanych w ten sposób tytułów.

W bibliotece Epic Games Store odnaleźć możemy obecnie 917 gier, co jest niemalże dwukrotnie większym wynikiem niż w momencie zakończenia 2020 roku. Firma chce oczywiście poszerzać katalog dostępnych tytułów, lecz nacisk ma zostać ponownie nałożony również na rozdawnictwo. Nie jest planowana rezygnacja z takiej polityki i użytkownicy wciąż mogą wyczekiwać cotygodniowych nowości przez cały 2022 rok.

To jednak nie koniec planów. Epic Games chce wprowadzić m.in. narzędzie pozwalające deweloperom na samodzielne opublikowanie gry na platformie. Ma to wspomóc niezależnych twórców, którzy chcieliby w prosty i szybki sposób przedstawić ludziom swój projekt.

Co jeszcze? Jak możemy wyczytać z oświadczenia:

Epic Achievements były pierwszym krokiem do wprowadzenia pełnych profili graczy do sklepu. Profile dadzą graczom miejsce, w którym będą mogli zobaczyć wszystkie swoje osiągnięcia w jednym miejscu, śledzić czas gry w swojej bibliotece i nie tylko. Usłyszeliśmy wiele opinii od graczy na temat zarządzania biblioteką i pobieraniem, dlatego zamierzamy aktywnie zająć się tymi kwestiami w nadchodzącym roku. Obejmuje to możliwość określania priorytetów i kolejkowania wybranych gier do pobrania, więcej opcji pomagających w filtrowaniu i organizowaniu biblioteki, wyświetlanie większej liczby gier w widoku biblioteki oraz możliwość przeglądania biblioteki poza launcherem.

Poprawie ma ulec również działanie samego launchera. Miejmy nadzieję, że tak się stanie, bo obecnie korzystanie z niego to prawdziwy koszmar.

Źródło i foto: Epic Games

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.