Steam zakazuje gier opartych o blockchain i NFT

Piotr MalinowskiSkomentuj
Steam zakazuje gier opartych o blockchain i NFT
Valve zaktualizowało listę „Czego nie powinieneś publikować na Steam” o nowy zapis. Zabrania on umieszczania gier, które w jakikolwiek sposób stworzone są w oparciu o technologię blockchain. Nie mogą pojawiać się tam także produkty pozwalające na wymianę kryptowalut oraz NFT. Dlaczego zdecydowano się na taką decyzję?

Steam bez gier opartych o blockchain

Nie da się ukryć, że kryptowaluty, NFT i blockchain to niezwykle intrygujące zagadnienia, które mogą być jednak wykorzystane w dosyć niekorzystny sposób. Wszystko wskazuje na to, iż Valve nowym zapisem w regulaminie chce nieco uniknąć kontrowersji związanych z tymi kwestiami. Przyjrzyjmy się więc nieco bliżej wprowadzonej zasadzie.

Jeszcze nie tak dawno oficjalna lista zasad dotycząca tego, czego nie należy publikować na Steam liczyła sobie 12 pozycji. Zmianę odkrył programista Space Pirate, który właśnie pracuje nad grą opartą na NFT. Po wejściu na stronę dokumentacji Steamworks świeżość widać nawet po samym braku tłumaczenia zasady na język polski – wszystkie inne są dostępne w naszym języku.

steam gry nft 1Źródło: Valve 

Dodany punkt regulaminu głosi: Na platformie Steam nie należy publikować aplikacji zbudowanych w oparciu o technologię blockchain oraz zezwalającą na wymianę kryptowalut i NFT. Wiele osób sądzi, że istnieją dwa główne powody podjęcia takiej decyzji przez Valve. Jedną z nich jest brak zezwolenia na obecność przedmiotów o rzeczywistej wartości. Dodatkowo firma chce uniknąć kontrowersji związanych z pojawianiem się tego typu produkcji. Mowa tu chociażby o zaistniałych w przeszłości przypadkach kradzieży itd.

 
Dosyć ciekawe jest jednak podejście Epic Games. Sama firma oficjalnie twierdzi, że nie jest zainteresowana NFT, lecz z kolei jest otwarta na pomysł wydawania gier wykorzystujących NFT oraz kryptowaluty. Niewykluczone więc, iż w przyszłości doczekamy się tego typu produkcji w EGS.
Źródło: Twitter, The Verge / Foto. Valve 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.