GTA: The Trilogy – The Definitive Edition także na Steam! Poznaliśmy wymagania sprzętowe

Piotr MalinowskiSkomentuj
GTA: The Trilogy – The Definitive Edition także na Steam! Poznaliśmy wymagania sprzętowe
W sieci ukazał się szereg nowych doniesień na temat GTA: The Trilogy – The Definitive Edition. Mowa tu między innymi o domniemanych wymaganiach sprzętowych, wersji zestawu na platformę Steam oraz polskiej wersji językowej wszystkich trzech gier. Przyjrzyjmy się więc temu wszystkiemu nieco bliżej.

Remastery GTA pojawią się również na Steamie

Ponad tydzień minął od zapowiedzi GTA: The Trilogy – The Definitive Edition. Od tamtej pory Rockstar Games nieco zamilkł na temat projektu, lecz tego samego nie można powiedzieć o społeczności. Graczom udało odnaleźć się mnóstwo intrygujących szczegółów dotyczących remasterów GTA III, GTA: Vice City oraz GTA: San Andreas.

Zacznijmy może od wersji pakietu na platformę Steam. Jej ewentualny brak wywołał niemałe kontrowersje – Rockstar w oficjalnym ogłoszeniu wymienił bowiem wyłącznie swój launcher. Fani obawiali się więc, że zostaną pozbawieni możliwości zagrania na PC za pośrednictwem innej usługi. Jak się jednak okazuje, w Rockstar Games Launcher odkryto elementy identyfikujące (gta3unreal, gtavcunreal oraz gtasaunreal) wszystkie trzy produkcje w bazie cyfrowego sklepu Valve.

gta the trilogy the definitive edition steam 2Źródło: GTAForums

Nie umieszczano by raczej tego bez żadnego powodu. Wszystko więc wskazuje na to, że odświeżone wersje kultowych gier trafią na Steama. Należy jednak pamiętać o kilku kwestiach. Przede wszystkim produkcje mogą pojawić się tam z pewnym opóźnieniem – tak przynajmniej było w przypadku Red Dead Redemption 2, które na początku zadebiutowało wyłącznie w Epic Games Store oraz Rockstar Games Launcher.

Nawet jednak gdy nowe tytuły Rockstara trafiają na Steama czy EGS, to i tak niezbędne jest zalogowanie się do konta Rockstar Social Club. Siłą rzeczy więc przejdziecie przez launcher deweloperów – czy tego chcecie, czy nie. Wiele osób jednak preferuje posiadać produkcje bezpośrednio na Steamie, więc ta nowina niewątpliwie napawa optymizmem. Pozostaje teraz czekać na oficjalne potwierdzenie doniesień przez producenta. Warto przy okazji pamiętać, że od kilku dni klasyczne wersje GTA III, GTA: Vice City oraz GTA: San Andreas nie są już na Steamie dostępne.

Wyciekły również domniemane wymagania sprzętowe GTA: The Trilogy – The Definitive Edition na PC. Wiele osób mogą one zaskoczyć, gdyż do uruchomienia remasterów potrzebny będzie przyzwoity komputer. Nie ma jednak co się dziwić – odświeżone wersje gier powstają bowiem na silniku Unreal Engine 4. Oczywiście nie wiadomo czy mamy do czynienia z prawdziwymi danymi, więc należy podchodzić do nich jak do długoterminowej prognozy pogody.

 
Na deser warto poinformować, że gracze odnaleźli wszystkie osiągnięcia przetłumaczone na szereg obsługiwanych języków – w tym także polski. Każda produkcja zaoferuje ponad 40 osiągnięć do zdobycia, część z nich nawiązywać będzie do chociażby odkryć społeczności czy nietypowych sposobów przechodzenia konkretnych misji. Jednym z wyzwań jest chociażby wydanie 6969 dolarów na ubrania, fryzury i tatuaże. Nie zabrakło oczywiście osiągnięcia „Znowu to samo” polegającego na rozpoczęcie nowej gry San Andreas po zdobyciu 100% postępu w innej zapisanej rozgrywce.

gta the trilogy the definitive edition steam 310 pierwszych osiągnięć z GTA: San Andreas | Źródło: GTAForums

GTA: Vice City nie byłoby sobą, gdyby nie można było zdobyć osiągnięcia „Latająca szatkownica”, gdzie należy zabić wszystkich wrogów podczas słynnej misji „Dewastator” polegającej na umieszczaniu bomb zdalnie sterowanym śmigłowcem. Mam nadzieję, że Rockstar nieco poprawi sterowanie tym pojazdem…

Część fanów sądzi nawet, iż już dzisiaj (16.10) doczekamy się pierwszego zwiastuna GTA: The Trilogy – The Definitive Edition. Cóż – wszystko jest możliwe.

Źródło: GTAForums, Twitter (@GTANet) / Foto. Rockstar Games 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.