Cyberpunk 2077 może i nie działa najlepiej, ale przynosi rekordowe zyski

Piotr MalinowskiSkomentuj
Cyberpunk 2077 może i nie działa najlepiej, ale przynosi rekordowe zyski
Grudniowa premiera Cyberpunka 2077 była niewątpliwie jednym z najgłośniejszych wydarzeń w gamingowej branży od co najmniej kilku lat. Przekładany termin debiutu dawał nadzieję na otrzymanie naprawdę dopracowanego produktu, który spełni oczekiwania konsumentów. Chyba każdy wie jak się to wszystko ostatecznie skończyło.

Cyberpunk 2077 to żyła złota

Na przestrzeni tych kilku miesięcy zadziało się wokół gry CD Projektu naprawdę sporo. Począwszy od usunięcia jej z PlayStation Store czy różnych pozwów, przez błędy uniemożliwiające postęp w fabule, a skończywszy na anulowaniu trybu wieloosobowego z prawdziwego zdarzenia. Co by się jednak nie działo, nie można Cyberpunkowi 2077 odmówić jednego – przyniósł spółce horrendalnie wysokie zyski.

Grupa kapitałowa CD Projekt postanowiła podzielić się publicznie wynikami finansowymi za obrotowy 2020 rok. Na razie są one jedynie szacunkowe – pełen raport pojawi się dopiero 22 kwietnia. Wtedy też poznamy inne ciekawe szczegóły dotyczące zarobków twórców Wiedźmina czy Cyberpunka 2077. Okej, to ile zarobili deweloperzy?

Jeśli chodzi o przychody, to tutaj mamy do czynienia z 2,139 mld złotych (512 mln złotych w 2019 roku). Zysk netto wyniósł z kolei 1,154 mld złotych (175 mln złotych w 2019 roku). Mówimy więc o rekordowych kwotach, do których zdobycia niewątpliwie przyczynił się głównie Cyberpunk 2077.


Ostatni rekord padł w 2015 roku, kiedy to światło dzienne ujrzał Wiedźmin 3: Dziki Gon. Polska spółka zanotowała wtedy zysk netto na poziomie 342 mln złotych. Trudno powiedzieć czy grupie kapitałowej uda się w najbliższym czasie pobić obecne wyniki. Obecnie zainteresowanie nowych użytkowników Cyberpunkiem 2077 nie jest zbyt wysokie, co ukazują statystki na Steamie.

Część osób niewątpliwie oczekuje na kolejne aktualizacje gry, które poprawią produkcję do tego stopnia, by można było eksplorować Night City bez jakichkolwiek obaw o błędy. Ten proces jednak jeszcze nieco potrwa – ostatnio doczekaliśmy się łatki oznaczonej 1.21.

Źródło: Twitter (@CDPROJEKTRED_IR) / Foto. CD Projekt

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.