Założyciel CD Projektu przeprasza za Cyberpunka 2077. Śmiałe plany poprawy gry

Jan DomańskiSkomentuj
Założyciel CD Projektu przeprasza za Cyberpunka 2077. Śmiałe plany poprawy gry

{reklama-artykul}Cyberpunk 2077 wciąż jest pełną pomniejszych błędów produkcją, a jego działanie na konsolach przemijającej generacji pozostawia wiele do życzenia. Na PC nie ma aż tak wielu problemów jak na starym sprzęcie Sony i Microsoftu, ale wciąż produkcja jest daleka od ideału. Po mniej więcej miesiącu od premiery gry, współzałożyciel firmy Marcin Iwiński wystosował oświadczenie do społeczności Cyberpunka 2077.

Cyberpunk 2077 przerósł twórców, przepraszają za zły stan gry

W wideo zaznaczył, że winę za stan gry ponosi on i zarząd firmy. Bardzo docenia pracę całego utalentowanego zespołu CD Projekt RED, ale decyzja o finalnej grudniowej dacie premiery była podjęta przez niego i zarząd. Bardzo przeprosił za taki stan rzeczy wszystkich graczy i chciałby dalej kierować się zasadą otwartości i wychodzenia naprzeciw społeczności, która uwierzyła w projekt i złożyła zamówienia przedpremierowe. Oczywiście taka sytuacja jaka miała miejsce nigdy nie powinna się wydarzyć i nie była zamierzona. Na początku za priorytet uważano stworzenie jak najlepszej wersji na PC, a później dostosowanie jej do konsol. Mimo wszelkich niedoskonałości, z edycji na komputery, CD Projekt jest bardzo dumny. Wiedziano o tym, że zadanie przeniesienia gry jest trudne, ale z racji ogromu projektu nie zdawano sobie sprawy, że będzie ciężko w aż tak ogromnym stopniu. Główne problemy miałby stanowić system doczytywanie się całej zawartości w tle w trakcie przemierzania Night City.


W momencie ustalania ostatecznej daty premiery wierzono, że edycja konsolowa będzie może nie perfekcyjna, ale po prostu spokojnie zdatna do normalnej rozgrywki. Widziano progres na bieżąco i na pierwszy rzut oka cel był rzeczywisty (w takim razie aż strach pomyśleć, w jak złym stanie była edycja PS4 i Xbox One np. na miesiąc przed premierą). Planowano wypuścić darmowe DLC zaraz po premierze, podobnie jak było to w przypadku Wiedźmina 3 (zapewne pamiętacie, że Wiedźmin też borykał się z bardzo wieloma pomniejszymi problemami po premierze, choć był grywalny na każdej z platform, nie było wtedy okresu startu nowej generacji konsol), jednak siłą rzeczy zajęto się jak najszybszą naprawą krytycznych błędów uniemożliwiających przejście gry i stabilnością działania. Zapewne już od dawna stanowisko firmy jest właśnie takie jak przedstawił Iwiński i to nie pierwsze przeprosiny. Szkoda tylko, że takie duże oświadczenie współzałożyciela firmy nie pojawiło się nieco wcześniej. Być może na jego obecny czas przedstawienia wpłynął fakt, że UOKiK zajął się sprawą Cyberpunka 2077.

Poprawki Cyberpunka 2077, DLC, wersja na nowe konsole i inne plany


Jeszcze w grudniu wypuszczono trzy hotfixy. Najbliższy patch ma pojawić się w ciągu 10 dni, a kolejny sporo większy w najbliższych tygodniach. Następne małe i większe łatki będą udostępniane regularnie jeszcze przez dłuższy czas. DLC zostały przesunięte na dalszy plan, po najważniejszych poprawkach i aktualizacjach. Konkretnych informacji w tej sprawie mamy spodziewać się w nadchodzących miesiącach. Za to darmowy update przygotowany specjalnie dla konsol nowej generacji (Xbox Series i PlayStation 5), który miałby wycisnąć jeszcze więcej z gry dzięki mocy i nowoczesnym technologiom Sony i Microsoftu, miałby pojawić się w drugiej połowie 2021 roku.

Cyberpunk 2077 plany na najbliższy rokPlany rozwoju Cyberpunka 2077 na najbliższy rok / foto. CD Projekt

Podobno długoterminowe plany związane z rozwijaniem Cyberpunka 2077 nie uległy zmianie. Nie podano konkretów, ale zapewne Marcin Iwiński miał na myśli tryb multiplayer (czy wręcz osobną grę dla wielu graczy na podwalinach Cyberpunka 2077) czy duże dodatki podobne do Krwi i wina oraz Serc z kamienia powstałych na potrzeby Wiedźmina 3. Z tym, że wcześniej i tak nie ogłoszono dat premiery tych projektów, więc ogólniki niewiele nam powiedziały w temacie mocnego przyszłego rozwoju Cyberpunka 2077. Niemniej firma wciąż chce go wykonać i widać ciężka premiera gry nie zmieniła planów.

Zobacz również:
Postaw na styl w Cyberpunku 2077. Internauta tworzy ogromną bazę ubrań z gry

Źródło i foto: CD Projekt

Udostępnij

Jan DomańskiDziennikarz publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Skupia się głównie na tematyce związanej ze sprzętem komputerowym i grami wideo.