Arx Fatalis za darmo na XX-lecie Arkane Studios – twórców serii Dishonored

Jan DomańskiSkomentuj
Arx Fatalis za darmo na XX-lecie Arkane Studios – twórców serii Dishonored
{reklama-artykul}Zostaliśmy przyzwyczajeni do regularnych promocji z ograniczonym czasowo rozdawaniem za darmo normalnie płatnych kopii gier przez Epic Games. Czasem coś zdarzy się na GOG, Humble Bundle, Steam czy Uplay. Jeszcze rzadziej robi to np. EA w Origin, Rockstar Games czy… Właśnie Bethesda na swoim Bethesda.net Launcher, którego nasze konto może właśnie teraz zostać zaopatrzone w bezpłatną klasyczną grę.

Bethesda.net z darmowym mrocznym RPG

Jeśli jeszcze nie macie tego launchera, to wpierw należy założyć konto na Bethesda.net oraz je zweryfikować. Później, jak to ujęto w serwisie Bethesdy, zapisujemy się do społeczności Arkane Outsiders, co oznacza subskrypcję newslettera na tej stronie. W zamian otrzymujemy pierwszą grę twórców z Arkane Studios, czyli Arx Fatalis, a do tego cyfrowy album z grafikami The Art Of Arkane dostępny na stronie historii transakcji Bethesda.net. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby chwilę później wypisać się z listy mailingowej.




Akcja kończy się 31 maja o godzinie 16:00, więc mamy zdecydowanie mniej czasu niż w przypadku kolejnych promocyjnych tytułów w Epic Games Store. Studio i wydawca utworzyli taką ofertę aby uświetnić świętowanie XX-lecia Arkane Studios oraz wypromować nadchodzący Deathloop.

Pierwsza gra twórców Dishonored

Arx Fatalis, to mroczne pierwszoosobowe RPG z 2002 roku (w takim razie łatwo policzyć, że firma potrzebowała 2 lata na ukończenie produkcji), które początkowo nie było zbyt ciepło przyjęte przez graczy mimo całkiem dobrej opinii mediów branżowych. Obecnie w serwisie Metacritic można zobaczyć ocenę 77 na 100 z recenzji i 8.3 na 10 według użytkowników dla edycji PC. Grę wydano tez na pierwszego Xboxa.

Arx FatalisWidać, że Arx Fatalis ma już 18 lat na karku. / foto. Bethesda

Jak opisuje to przedstawiciel studia w informacji na stronach Bethesdy, najpewniej brak entuzjazmu zaraz po premierze był spowodowany trudnościami marketingowymi i trafieniem na rynek w złym czasie. W 2002 roku tytuły o podobnych założeniach nie były jeszcze zagnieżdżone w umysłach graczy.

Coś musi być na rzeczy w tym stwierdzeniu, w końcu inaczej dzisiejsze statystyki Metacritis byłyby z goła inne. Późniejsze produkcje takie jak Dark Messiah of Might and Magic, Dishonored czy Prey już od początku zostały docenione przez społeczność graczy.

Źródło i foto: Bethesda

Udostępnij

Jan DomańskiDziennikarz publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Skupia się głównie na tematyce związanej ze sprzętem komputerowym i grami wideo.