Project xCloud: sterowanie dotykowe ma być możliwe w każdej grze na smartfonie

Piotr MalinowskiSkomentuj
Project xCloud: sterowanie dotykowe ma być możliwe w każdej grze na smartfonie
{reklama-artykul}Streaming gier wideo to temat, o którym mówi się coraz częściej. Wizja zabawy w najnowsze produkcje na słabym komputerze lub smartfonie brzmi naprawdę kusząco. Microsoft podzielił się właśnie interesującymi wieściami odnośnie Project xCloud – usługi planowo mającej zrewolucjonizować rynek cyfrowej rozrywki

Platforma jest obecnie w fazie testów i wygląda na to, że gigant z Redmond powoli zaczyna instruować deweloperów odnośnie sposobu tworzenia produkcji na Project xCloud. W najnowszym materiale na kanale Microsoft Game Stack możemy usłyszeć o trzech celach koncernu odnośnie tytułowej usługi.

xbox projekt 1Źródło: Microsoft

Po pierwsze, twórcy gier nie będą musieli modyfikować kodu swoich produkcji specjalnie pod Project xCloud. Oznacza to, że wszystkie produkcje odtworzone na smartfonie będą prezentować się podobnie do swoich pierwowzorów. Brzmi ciekawie – zwłaszcza dla deweloperów, których ta informacja może zmotywować do współpracy z Microsoftem.

Microsoft pracuje także nad ulepszonym dotykowym systemem sterowania. Koncern chce stworzyć uniwersalną nakładkę, która umożliwić ma grę w każdy dostępny tytuł bez potrzeby używania zewnętrznego kontrolera. Brzmi jak zadanie nie do wykonania – jeśli jednak firmie się to uda, to czapki z głów. Obecnie bowiem granie na telefonie w bardziej zaawansowane produkcje dwoma palcami jest po prostu niezbyt intuicyjne i precyzyjne.

Mówi się również o dopieszczeniu samego systemu „chmury” tak, by deweloperzy mogli dokonywać aktualizacji swoich gier bez jakichkolwiek problemów dla nich samych oraz konsumentów. Cały proces ma być prosty, przyjemny oraz niewpływający na komfort zabawy – niezależnie od tego, z jakiego smartfona gracz będzie korzystał.

Przed Microsoftem mnóstwo pracy, ale osobiście z niecierpliwością czekam na finalny pokaz możliwości Project xCloud. Być może to będzie właśnie ta usługa, która wzniesie streaming gier wideo na nieco wyższy poziom.

Źródło: Microsoft

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.