CD Projekt RED „uśmierca” konsolowe wersje Gwinta

Piotr MalinowskiSkomentuj
CD Projekt RED „uśmierca” konsolowe wersje Gwinta
GWINT najwyraźniej niezbyt dobrze radził sobie na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. CD Projekt RED postanowił bowiem zaprzestać wspierania tychże wersji popularnej wieloosobowej gry karcianej. Deweloper argumentuje swoją decyzję jednak w nieco inny sposób – równie logiczny i prawdopodobny.

Polski producent udostępnił GWINTA na konsole nowej generacji w 2017 roku. Po ponad dwóch latach gracze PlayStation 4 oraz Xbox One muszą pożegnać się z tytułem, a wszystko to ze względu na… premierę produkcji na mobilny system iOS. CD Projekt RED uważa bowiem, że:

„Premiera GWINTA na iOS sprawiła, że liczba platform, które obsługujemy, zwiększyła się, a po premierze wersji na Androida — powiększy się jeszcze bardziej. Patrząc w przyszłość, zdaliśmy sobie sprawę, że nie będziemy w stanie w równym stopniu zapewniać wsparcia dla tylu różnych wersji Wiedźmińskiej Gry Karcianej.”

Należy jednak patrzeć na pozytywne aspekty całego procesu. Wszyscy gracze konsolowego GWINTA będą mieli możliwość skopiowania wszystkich swoich postępów oraz zakupów na konto GOG. Dzięki temu użytkownicy otrzymają opcję przejścia na PC czy urządzenia mobilne.

CD Projekt RED uruchomi 9 grudnia specjalną stronę internetową, gdzie ukazana zostanie instrukcja transferu postępów w grze. Możliwość skopiowania danych będzie obecna do 9 czerwca 2020 roku. Gra do tego czasu pozostanie dostępna na konsolach, lecz jej funkcjonalności będą ograniczone.

Źródło: GWINT

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.