Chiny wprowadzają godzinę policyjną na gry komputerowe

Maksym SłomskiSkomentuj
Chiny wprowadzają godzinę policyjną na gry komputerowe
{reklama-artykul}
To, jak bardzo Chiny ingerują w życie swoich obywateli, a także, jak bardzo ograniczają ich prawa, potrafi wprawiać w osłupienie. Teraz państwo zamierza ograniczyć te prawa jeszcze bardziej, skupiając się na młodzieży grającej w gry wideo. Wprowadzony zostanie między innymi nowy rodzaj godziny policyjnej – taki, który będzie redukował czas spędzany przez nastolatków w grach online.

Gdy godzina policyjna wejdzie w życie, Chińczycy poniżej 18. roku życia nie będą mogli grać w gry sieciowe między godziną 22:00 a 8:00. Poza tym, od poniedziałku do piątku te same osoby będą mogły spędzać na graniu zaledwie 90 minut dziennie, a w weekendy i święta do trzech godzin dziennie.

Na godzinie policyjnej zmiany się nie kończą. Władze ograniczą również to, ile pieniędzy osoby w poszczególnym wieku będą mogły wydawać w grach. W przypadku nastolatków od 16 do 18 roku życia mowa o kwocie do 400 juanów miesięcznie (około 220 złotych), a przypadku młodszych graczy – 200 juanów miesięcznie (około 110 złotych).

gaming

Chińskie władze mają także plany, aby wprowadzić w swoim kraju system rejestracji użytkowników, który bazowałby na prawdziwych danych osobowych – imieniu i nazwisku. Taki system pozwalałby na sprawdzanie tożsamości graczy w oparciu o narodową chińską bazę danych obywateli. Zgodnie z nowymi regulacjami sami deweloperzy gier będą musieli bardziej zwracać uwagę na nadzorowanie swoich konsumentów. Firmy, które nie dostosują się do wymagań, utracą licencję pozwalającą na monetyzację ich produktów.

Trzeba przyznać, że nie wszystkie z wymienionych regulacji, które Chiny wprowadzą są złe. Ograniczenie wydatków dokonywanych przez osoby nieletnie w grach wideo wydaje się być nawet całkiem dobrym pomysłem. Wydaje mi się jednak, że Chiny w zbyt radykalny sposób próbują walczyć z uzależnieniem od grania.

Jestem niezmiernie ciekawa, jak nowe przepisy wpłyną na chiński rynek gier. W tej chwili Chiny są największym rynkiem gier wideo na świecie, który w 2018 roku wygenerował przychód na poziomie 38 miliardów dolarów. Kto wie, czy ten wynik w najbliższych latach uda się pobić.

Źródło: CNN

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.