EA spotkało się z graczami, by dowiedzieć się w jaki sposób ograniczyć toksyczność w grach

Piotr MalinowskiSkomentuj
EA spotkało się z graczami, by dowiedzieć się w jaki sposób ograniczyć toksyczność w grach
Gracze to element, bez którego gry wideo nie miałyby żadnego sensu. Brak chętnych na zabawę w daną produkcję = brak pieniędzy dla dewelopera. Dlatego tak ważny jest kontakt przeróżnych firm ze swoimi klientami i zadawanie im pytań w stylu „co możemy zrobić lepiej?”. Na podobny pomysł wpadło Electronic Arts.

Na ostatniej edycji targów Gamescom, EA wykorzystało okazję i zorganizowało spotkanie „The Gamescom Player Council”. Grupa graczy wraz z kilkunastoma pracownikami firmy usiadła przy stole i debatowała nad tym, jak ulepszyć wrażenia płynące z gier sieciowych. Skupiono się głównie na problemie toksyczności.

EA stwierdziło, że skupi się na ulepszaniu narzędzi pozwalających na zgłaszanie przypadków przemocy i nękania oraz przeprowadzi więcej badań na temat psychiki toksycznych użytkowników. Gracze z kolei zaproponowali wprowadzenie uwierzytelnianie dwuskładnikowe dla kont EA.

Taka innowacja może zarówno poprawić ogólne bezpieczeństwo, jak i zniechęcić zablokowanych użytkowników do tworzenia nowych kont. Co więcej, społeczność zaproponowała wydawcy, by użyła systemu sztucznej inteligencji do poprawy jakości rozmów na czacie.

Electronic Arts potwierdziło, że planuje zorganizować w tym roku jeszcze kilka spotkać z „Radą Graczy”.

Źródło: EA

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.