Licencjonowane gadżety wykorzystywane są często do promocji gier wideo. W sieci można spotkać się z chociażby przypinkami, figurkami, koszulkami czy plakatami, które zawierają logo bądź grafikę pochodzącą z konkretnego tytułu. Czasem jednak producenci posuwają się o krok dalej i zawiązują dosyć niekonwencjonalne współprace. Za przykład niech posłuży Bethesda.
Firma poinformowała na Twitterze o połączeniu sił z destylarnią Rebel Distillers i stworzeniem… limitowanej edycji wódki dla fanów gry Doom. Alkohol został nazwany „DOOM Bone Vodka” – co jest w nim takiego wyjątkowego?
We’ve teamed up with @rebeldistillers to create DOOM Bone Vodka – for more information click here https://t.co/EZMIJRFoO8 pic.twitter.com/fZ7zEhT4QA
— Bethesda UK (@Bethesda_UK) 6 września 2019
Cała magia kryje się w słowie „bone”. Tak, wódka powstaje z wykorzystaniem prawdziwych kości. Na stronie The Spirit Business możemy wyczytać następującą informację:
„Alkohol wytwarzany jest na bazie spirytusu pszennego. Kości wołowe są pieczone i wędzone. Szpik jest z nich ekstrahowany i macerowany w neutralnym alkoholu zbożowym. Po tym procesie, spirytus jest destylowany w niskiej temperaturze w próżni”.
Źródło: The Spirits Business
Wódka podobno z początku jest nieco „sucha i ziemista” na podniebieniu, a potem wyzwalany jest „smak umami”. Czy tak jest naprawdę? Można to sprawdzić.
Na stronie destylarni istnieje możliwość zamówienia butelki o pojemności 700 ml – kosztuje ona 45 funtów. Pierwsze zamówienia mają zostać wysłane już pod koniec września.
Nie trzeba chyba dodawać, że „DOOM Bone Vodka” jest alkoholem limitowanym i będzie sprzedawany do momentu premiery gry Doom Eternal, czyli 22 listopada.
Źródło: The Spirits Business / Twitter