Cyberpunk 2077 zaoferuje „niespotykaną wolność przy tworzeniu postaci”

Piotr MalinowskiSkomentuj
Cyberpunk 2077 zaoferuje „niespotykaną wolność przy tworzeniu postaci”
{reklama-artykul}

O nadchodzącej produkcji od CD Projekt RED robi się coraz głośniej. Chyba już nikomu nie trzeba przypominać jaką furorę Cyberpunk 2077 wraz z Keanu zrobił na minionych targach E3. Obecnie Internet żyje sprawą nieprzyjętej kolekcjonerki przez osobę krzyczącą „You’re breathtaking!” podczas konferencji. Zajmijmy się choć na chwilę samą grą, o której właśnie dowiedzieliśmy się czegoś nowego.

W trakcie prezentacji można było ujrzeć trailer, gdzie wypatrzono reklamę napoju wykorzystującą transeksualny model postaci. Chodzi o poniższą grafikę.

cyberpunk plakat 1Niby plakacik, a burza powstała l Źródło: CDP

Niby nic wielkiego, a wywołało niemałe kontrowersje zaraz po wydarzeniu. Twórcy szybko postanowili odnieść się do pytań dotyczących wolności przy tworzeniu postaci. Mateusz Tomaszkiewicz odpowiedzialny za tworzenie misji stwierdził, że „płciowość jest tematem bardzo ważnym, ale też delikatnej”.

Rozbudował swoją wypowiedź słowami – „Włożyliśmy w edytor postaci sporo pracy. Chcemy w finalnej wersji gry dać użytkownikom niespotykaną wolność przy tworzeniu bohatera. Pomysł polega na tym, aby można było zmiksować wszystkie elementu wyglądu po to, aby gracz zbudował postać taką, jaką chce. To samo dotyczy głosu – chcemy w tym przypadku również dać graczom wybór. Pracujemy nad tym, ale nie jest to takie proste jak się wydaje.”

Możemy więc oczekiwać, że początkowy kreator będzie porządnie rozbudowany i pozwalający na stworzenie transseksualnej postaci. Taki krok ze strony CD Projekt RED może budzić małe kontrowersje, lecz póki mamy wybór, to chyba nie jest tak źle.

Przypominamy, że premiera gry Cyberpunk 2077 odbędzie się 16 kwietnia 2020 roku.

Źródło: PCG

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.