Microsoft wprowadza więcej swoich gier na Steama – „powinieneś mieć wybór, gdzie chcesz zagrać”

Piotr MalinowskiSkomentuj
Microsoft wprowadza więcej swoich gier na Steama – „powinieneś mieć wybór, gdzie chcesz zagrać”
Microsoft od dłuższego czasu wyznaje zasadę, że „gry są dla wszystkich” i nie należy nikogo wykluczać z grona wielbicieli tej wirtualnej rozrywki. Dowodem na to może być stworzenie kontrolerów dla osób niepełnosprawnych oraz niewidomych. Świadczą o tym także wypowiedzi szefa działu Xbox, który chce, by środowisko gamingowe było w pełni bezpieczne dla każdego użytkownika.

Teraz mamy do czynienia z kolejną interesującą decyzją giganta z Redmond – okazuje się bowiem, że część produkcji z Xbox Game Studios zadebiutuje również na Steam. Jest to część planu zakładającego wprowadzenie usługi na komputerach stacjonarnych. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

Phil Spencer, szef Xboksa, stwierdził że:

Naszym celem jest udostępnienie naszych gier na wielu platformach. Wierzymy, że wybór odnośnie tego, gdzie kupisz grę powinien należeć do Ciebie, a nie wielkich korporacji. Umożliwienie graczom wspólnej zabawy poprzez multiplatformowość jest niezwykle ważne. Chcemy budować silną społeczność poprzez łączenie graczy, a nie rozdzielanie ich wyłącznie dla zysku.

Wiemy, że miliony graczy komputerowych ufają Steamowi i używają go często jako główne źródło zakupu produkcji wideo. Wiemy też, że istnieją inne platformy i będziemy starać się umożliwić użytkownikom możliwość wyboru naszych gier w każdej z nich.

Jak może pamiętacie, jakiś czas temu do mediów przedostała się informacja, że Halo Master Chief Collection zadebiutuje na Steamie. Do tego zestawu dołączyły właśnie takie perełki jak Age of Empires 1-3 Definitive Edition czy Gears 5. Mówi się także o Sea of Thieves i serii Forza Horizon, lecz nie jest to oficjalna informacja.

Informacje są obecnie dosyć znikome – na więcej szczegółów musimy poczekać do 9 czerwca, kiedy to odbędzie się konferencja prasowa Microsoftu.

Źródło: PCG

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.