Toksyczność, nękanie czy wykluczanie kogokolwiek ze społeczności gamingowe to według CEO zachowania wręcz niedopuszczalne. We wpisie na blogu ujął temat w następujący sposób:
Po pierwsze, gry są dla wszystkich. Żadna grupa nie posiada gier na własność. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z tą rozrywką, czy może jesteś już zagorzałym fanem e-sportu – możesz grać we wszystko co ci się podoba. Kiedy każdy może grać, wygrywa cały świat.
We wpisie Spencer jeszcze wiele razy podkreśla kwestię „prawd” odnośnie gamingu. On sam wierzy, że medium to jest dla każdego bez względu na wiek, płeć, narodowość, orientację i kolor skóry. Apeluje także do wszystkich ludzi na świecie o pomoc we wspieraniu bezpiecznej kultury gier oraz środowiska online.
Gaming musi być bezpiecznym środowiskiem tworzonym przez przeróżne społeczności. Wszyscy należymy do wielu z nich i naszym zadaniem jest dbanie o ich jakość. Coraz więcej młodych ludzi znajduje sobie przyjaciół w sieci i utwierdza mnie to w przekonaniu, że gaming jest bramą do XXI wieku.
Szef Xboksa w końcu zdradza plany dotyczące wspomnianego zwalczania toksycznych zachowań grach i dbania o to gamingowe środowisko. Oprócz aktualizacji polityki, Spencer wypowiada poniższe słowa:
Nasz zespół do spraw bezpieczeństwa w Xbox nazywany jest przez Obrońcami Radości. Dlaczego? Ponieważ chcemy bronić graczy w każdy możliwy ludzki i technologiczny sposób, by gry nieustannie stanowiły niesamowitą rozrywkę. Naszym celem jest identyfikacja potencjalnych nadużyć na naszych platformach i szybka ich naprawa. Zależy nam także na poszerzeniu składu Obrońców Radości, by proces radzenia sobie z toksycznością postępował dynamicznie i był skuteczny.
Firma ma również wziąć się za usprawnienie procesu tworzenia kont przez dzieci albo nastolatków. Szczegóły nie zostały podane, lecz wszystko to ma pomóc w przygotowaniu przyjaznego i bezpiecznego środowiska dla wszystkich graczy.
CEO uważa, że skoro zmiany dotyczyć mają wszystkich, to ci wszyscy otrzymają wgląd do szczegółów innowacji z zakresu bezpieczeństwa. Zachęcił on również przedstawicieli innych firm do pomocy w tworzeniu bezpiecznego gamingu oraz spuentował swoją wypowiedź zdaniem: uczyńmy gry dostępnymi dla wszystkich i chrońmy wszystkich graczy.
Źródło The Verge / Microsoft
Źródło zdjęcia głównego: Polygon