Minecraft zyskał miano (prawdopodobnie) najlepiej sprzedającej się gry wideo w historii

Piotr MalinowskiSkomentuj
Minecraft zyskał miano (prawdopodobnie) najlepiej sprzedającej się gry wideo w historii
 
Minecraft zadebiutował na rynku już ponad 10 lat temu i praktycznie od momentu premiery wzbudził wiele emocji wśród fanów gier wideo. Ten rewolucyjny produkt rozkochał w sobie setki milionów użytkowników w dosłownie każdym wieku i nic nie wskazuje na to, aby jego popularność w najbliższym czasie zmalała.

Jak informuje Microsoft, produkcja firmy Mojang sprzedała się od 2009 do teraz w liczbie 176 milionów egzemplarzy. Pod uwagę wzięto wszystkie platformy, na których w przeciągu ostatnich dziesięciu lat pojawił się Minecraft. Wynik ten robi ogromne wrażenie i jeśli nie liczyć Tetrisa – Minecraft zyskał właśnie miało najlepiej sprzedającej się gry wideo w historii branży.

O tym wydarzeniu w następujący sposób wypowiedział się Saxs Persson, dyrektor kreatywny Minecrafta:

To niezwykle ekscytujący okres dla Minecrafta. Dziesięć lat temu gra zadebiutowała na komputerach stacjonarnych. Od tamtej pory Minecraft sprzedał się w ponad 176 milionach egzemplarzy i zagościł na ekranach użytkowników praktycznie w każdym państwie na Ziemi.

Warto wyjaśnić dlaczego kilka zdań wyżej użyłem frazy „jeśli nie liczyć Tetrisa”. Chodzi bowiem o to, że tak naprawdę nikt nie jest w stanie określić ile wszystkich egzemplarzy przeróżnych kombinacji tej gry zostało sprzedanych i jakie produkcje w ogóle można nazwać „prawdziwym Tetrisem”. W zależności od źródeł wyniki tego zręcznościowego tytułu podawane są w granicach od 170 do 425 milionów.

Sytuacja Minecrafta może w najbliższych miesiącach jeszcze się polepszyć, jeśli weźmiemy pod uwagę premierę gry Minecraft Earth na urządzenia mobilne. Oczywiście nie mówimy tu o sprzedanych kopiach, ale liczbie pobrań – nowy projekt Microsoftu będzie bowiem w pełni darmowy.

Źródło: Minecraft

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.