TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Sobota, 11 Maj 2019 22:01, Wpisany przez Piotr Malinowski
esa 2
Dla niektórych może być to spore zaskoczenie.
 
Gry wideo są coraz popularniejszą formą rozrywki i raczej niezbyt szybko doświadczymy tendencji spadkowej jeśli chodzi o aspekt zainteresowania tym technologicznym wynalazkiem. Najnowsze badania pokazują, że ta część popkultury nie jest już zarezerwowana wyłącznie dla dzieci i nastolatków – bo nie oszukujmy się, każdy z nas w życiu usłyszał, że gry są tworzone wyłącznie dla przedstawicieli wspomnianych grup społecznych.

Stowarzyszenie Entertainment Software Association (ESA) zajmujące się przemysłem gier komputerowych w Stanach Zjednoczonych postanowiło przeprowadzić dosyć szczegółową analizę amerykańskiego rynku pod względem tego, ile dorosłych osób pozwala sobie na zabawę przy konsoli czy PC przy okazji czerpiąc z tego przyjemność. Wyniki badania są z jednej strony zaskakujące, a z drugiej pozwalają wysnuć naprawdę ciekawe wnioski.

Najważniejszą informacją podawaną przez ESA jest fakt, że ponad 164 milionów dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych gra w gry wideo. Ponadto najczęściej używanym narzędziem do wchodzenia w ten wirtualny świat są telefony komórkowe (60 procent dorosłych), a zaraz po nich komputery (52 procent) oraz konsole (49 procent).

esa 1Fragment wyników badania przeprowadzonego przez stowarzyszenie ESA l Źródło: ESA

Jak podaje ESA, tylko 21 procent graczy to osoby przez 18 rokiem życia. Badanie wykazało także, że blisko 90 procent rodziców zwraca uwagę na to, w co gra ich dziecko i kontroluje czas spędzany na korzystaniu z komputera, telefonu czy konsoli. Coraz więcej osób wybiera także produkcje casualowe, które nie wymagają większego wysiłku (71 procent).

Dokładny raport biorący pod uwagę 4000 ankietowanych Amerykanów znajdziecie TUTAJ.

Źródło: ESA