Gry wideo nie tylko dla dzieci – w USA z tej formy rozrywki korzysta 65% dorosłych

Piotr MalinowskiSkomentuj
Gry wideo nie tylko dla dzieci – w USA z tej formy rozrywki korzysta 65% dorosłych
 
{reklama-artykul}Gry wideo są coraz popularniejszą formą rozrywki i raczej niezbyt szybko doświadczymy tendencji spadkowej jeśli chodzi o aspekt zainteresowania tym technologicznym wynalazkiem. Najnowsze badania pokazują, że ta część popkultury nie jest już zarezerwowana wyłącznie dla dzieci i nastolatków – bo nie oszukujmy się, każdy z nas w życiu usłyszał, że gry są tworzone wyłącznie dla przedstawicieli wspomnianych grup społecznych.

Stowarzyszenie Entertainment Software Association (ESA) zajmujące się przemysłem gier komputerowych w Stanach Zjednoczonych postanowiło przeprowadzić dosyć szczegółową analizę amerykańskiego rynku pod względem tego, ile dorosłych osób pozwala sobie na zabawę przy konsoli czy PC przy okazji czerpiąc z tego przyjemność. Wyniki badania są z jednej strony zaskakujące, a z drugiej pozwalają wysnuć naprawdę ciekawe wnioski.

Najważniejszą informacją podawaną przez ESA jest fakt, że ponad 164 milionów dorosłych mieszkańców Stanów Zjednoczonych gra w gry wideo. Ponadto najczęściej używanym narzędziem do wchodzenia w ten wirtualny świat są telefony komórkowe (60 procent dorosłych), a zaraz po nich komputery (52 procent) oraz konsole (49 procent).

esa 1Fragment wyników badania przeprowadzonego przez stowarzyszenie ESA l Źródło: ESA

Jak podaje ESA, tylko 21 procent graczy to osoby przez 18 rokiem życia. Badanie wykazało także, że blisko 90 procent rodziców zwraca uwagę na to, w co gra ich dziecko i kontroluje czas spędzany na korzystaniu z komputera, telefonu czy konsoli. Coraz więcej osób wybiera także produkcje casualowe, które nie wymagają większego wysiłku (71 procent).

Dokładny raport biorący pod uwagę 4000 ankietowanych Amerykanów znajdziecie TUTAJ.

Źródło: ESA

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.