Chiny to pecetowa potęga – na komputerach stacjonarnych gra już ponad 312 milionów mieszkańców tego kraju

Piotr MalinowskiSkomentuj
Chiny to pecetowa potęga – na komputerach stacjonarnych gra już ponad 312 milionów mieszkańców tego kraju
Wśród wielu środowisk można usłyszeć głosy, że rynek komputerów stacjonarnych nie ma przed sobą świetlanej przyszłości. W tym stwierdzeniu jest oczywiście trochę racji – od pewnego czasu coraz więcej ludzi decyduje się na granie na konsoli oraz telefonie.

Niedawno informowaliśmy Was nawet o nowym raporcie firmy Jon Peddie Research, według którego w przeciągu najbliższych 3 lat z wirtualnej zabawy na PC zrezygnują dziesiątki milionów graczy. Założenia analityków spotkały się z niemałą krytyką – więcej na ten temat możecie przeczytać TUTAJ.

Raport przygotowany przez Niko Partners rzuca na przyszłość komputerów stacjonarnych nieco pozytywniejsze światło. Jest on poświęcony liczbie pecetowych graczy w Chinach, lecz samo to pozwala wyciągnąć kilka dosyć interesujących wniosków.

Według firmy, w Państwie Środka jest obecnie trochę powyżej 312 milionów osób grających na PC. Liczba ta ma do 2023 roku wzrosnąć do 354 milionów. Wynik ten robi jeszcze większe wrażenie, jeśli porównamy go z populacją naszego kraju – w Chinach za kilka lat osób użytkujących komputer jako platformę gamingową będzie 9 razy więcej niż ludzi zamieszkujących Polskę.

Co więcej, szacuje się, że pecetowy rynek osiągnie przychody na poziomie około 15 miliardów dolarów. Nie dziwi fakt, iż znaczna większość z tej kwoty uzyskana zostanie z produkcji wieloosobowych free-to-play. Raport wskazuje także na to, że na wydawanie pieniędzy na mikrotransakcje decyduje się około 40 procent chińskich graczy.

Trzeba mieć jednak na uwadze fakt specyfiki azjatyckiego rynku. W Państwie Środka znajduje się… 138 tysięcy kafejek internetowych. U nas tego typu lokale już dawno straciły rację bytu, lecz jak widać w Azji trzymają się wyjątkowo dobrze.

Źródło: NP

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.