Apex Legends traci na popularności – oglądalność transmisji na żywo z gry spadła o 75% w ciągu miesiąca

Piotr MalinowskiSkomentuj
Apex Legends traci na popularności – oglądalność transmisji na żywo z gry spadła o 75% w ciągu miesiąca
{reklama-artykul}Apex Legends od studia Respawn Entertainment to gra, której po premierze przewidywano liczne sukcesy, a nawet przebicie popularnością lidera rynku – Fortnite’a. Po niemalże trzech miesiącach od debiutu można jednak śmiało stwierdzić, że najprawdopodobniej żaden z zakładanych scenariuszy się nie sprawdzi. Battle royale od twórców serii Titanfall przyciąga coraz mniej graczy.

Deweloperzy postanowili, że aktualizacje do Apexa wypuszczać będą dosyć rzadko – wszystko po to, aby użytkownicy mogli odpowiednio poznać wprowadzone mechaniki i nowości. Niestety liczba dotychczas zaimplementowanych zmian i nowych interesujących funkcji okazała się niewystarczająca i miliony osób odczuło już znużenie grą i bezustanną zabawą „w to samo”.

Do pierwszych dni marca Apex Legends faktycznie przebijał produkt Epic Games – przynajmniej jeśli chodzi o oglądalność na platformie Twitch. W szczytowym momencie nowy battle royale wykręcił wynik 40 milionów obejrzanych godzin w przeciągu jednego tygodnia, podczas gdy Fortnite mógł poszczycić się ponad dwukrotnie mniejszym rezultatem.

Początek marca był jednak odwróceniem tego stanu rzeczy. Oglądalność Apex Legends zaczęła gwałtownie maleć – w drugiej połowie miesiąca internauci spędzili „zaledwie” 10 milionów godzin na oglądaniu tejże produkcji. Fortnite z kolei utrzymał swoją pozycję i zainteresowanie tą grą w żaden sposób się nie zmniejszyło. Najlepiej rozwój sytuacji ilustruje poniższy wykres.

APEX 1

Trudno oczywiście określić jaka będzie przyszłość tytułu od EA, lecz na chwilę obecną nie przedstawia się ona zbyt kolorowo. Trzeba być jednak dobrej myśli – może twórcy zaczną rozwijać Apexa tak, jak tego chcą gracze i znów ujrzymy go świętującego triumfy.

Źródło: PCG

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.