Microsoft tworzy najdroższą grę na świecie

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Microsoft tworzy najdroższą grę na świecie
Microsoft obecnie rozwija kolejną grę z serii Halo oznaczoną jako Infinite. Budżet gry ma sprawić, iż będzie to najdroższa produkcja jaka do tej pory trafiła do użytkowników.

Jeśli plotki się potwierdzą, to może się okazać, iż budżet ustalony przez Microsoft oraz 343 Industries dla gry Halo: Infinite wyniesie nieco ponad 500 milionów dolarów – tego typu dane przedstawia niemiecka strona Xbox Dynasty. Jeśli to prawda, to okazuje się, iż kolejna część Halo będzie najdroższą produkcją jaką kiedykolwiek stworzono. Warto zauważyć tez, iż opisywana wyżej kwota to suma przeznaczona tylko i wyłącznie na rozwój gry, bez dodatkowych kosztów, takich jak chociażby sam marketing.

Przy budżecie wynoszącym ponad 500 milionów dolarów, Halo: Infinite będzie kosztować więcej niż takie produkcje, jak Grand Theft Auto 5 oraz Red Dead Redemption firmy Rockstar Games – ta marka jest znana z inwestowania dużych sum w swoje projekty. Nawet najdroższe gry z kategorii FPS takie, jak Destiny czy Call of Duty: Modern Warfare 2 nie przekroczyły nigdy budżetu 300 milionów dolarów.

Strona Xbox Dynasty nie dostarcza żadnych dowodów na poparcie swojej tezy, jednak te powinny pojawić się wraz z czasem – do tej pory warto traktować tę informację z lekkim przymrużeniem oka. Halo: Infinite zostało ogłoszone podczas targów E3 2018 – gra wykorzystuje silnik Slipspace, który został opracowany z myślą o większości gier amerykańskiego producenta w przyszłości. Kierownik studia 343 Bonnie Ross poinformował, iż Halo: Infinite ma być swego rodzaju „restartem” dla całej serii.

Na ten moment nie wiadomo, kiedy możemy spodziewać się oficjalnej premiery gry – w tej kwestii nie pojawiły się żadne, konkretne dane. Wiadomo jednak, iż sam tytuł ma być przeznaczony zarówno na konsolę Xbox, jak i komputery działające pod kontrolą systemu Windows 10.

Źródło: DT

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.