Gwint będzie dostępny także mobilnie – CD Projekt zapowiada wersję na Androida i iOS

Piotr MalinowskiSkomentuj
Gwint będzie dostępny także mobilnie – CD Projekt zapowiada wersję na Androida i iOS
Gra karciana studia CD Projekt RED swoją oficjalną premierę miała w październiku ubiegłego roku – wtedy też przeprowadzono gruntowną przebudowę produkcji względem tego, czego gracze doświadczyli podczas trwającej od 2017 roku otwartej bety. Rodzimy tytuł dostępny był do tej pory jedynie na PC, PS4 oraz Xbox One, lecz już niedługo dostępność GWINTA zostanie rozszerzona o dwie kolejne platformy.

Poinformował o tym Jason Slama, szef projektu GWINT. W krótkim przemówieniu dał do zrozumienia fanom, że firmę czeka spore wyzwanie – CD Projekt RED przygotowuje się bowiem do wypuszczenia na rynek „wiedźmińskich kart” na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Projekt ma być przygotowany bardzo starannie i z jak najwierniejszym odwzorowaniem większości elementów znajdujących się w wersjach na PC oraz konsole.

Do rozpoczęcia prac przy mobilnym GWINCIE przygotowywaliśmy się od dłuższego czasu Kluczowym jest dla nas to, by wiernie przenieść wszystko, co stanowi o unikatowości naszej karcianki — piękną grafikę oraz rozbudowaną rozgrywkę — do mniejszego, ale nie mniej ambitnego formatu, jakim są smartfony. Przystosowaliśmy także nasze technologie, w tym napędzającą rozgrywkę sieciową GWINTA platformę GOG Galaxy, by mogły w pełni obsłużyć platformy mobilne. Efekty naszej pracy będziecie mogli zobaczyć jeszcze w tym roku, na co osobiście nie mogę się doczekać.

Data premiery nie została jeszcze do końca ustalona, lecz osoby użytkujące iPhone’y spodziewać się jej mogą jeszcze w tym roku. Nieco dłużej niestety poczekają posiadacze smartfonów z systemem operacyjnym Android. Więcej informacji ma zostać ogłoszonych w późniejszym terminie.

Źródło: GWINT

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.