Poznaliśmy zwycięzców The Steam Awards 2018

Piotr MalinowskiSkomentuj
Poznaliśmy zwycięzców The Steam Awards 2018
Kilka dni przed świętami Bożego Narodzenia 2018 poznaliśmy listę nominowanych do corocznej akcji Valve, czyli The Steam Awards. Rozdawane nagrody są o tyle istotne, że głosy na finalistów pochodzą od nikogo innego, jak od samych graczy – to użytkownicy wyznaczają wygranego w takich kategoriach jak chociażby „Gra roku” czy „Najlepszy producent”.

Wczoraj o godzinie 19:00 poznaliśmy zwycięzców wydarzenia i co ciekawe – dwie statuetki zostały wręczone polskiemu studiu CD Projekt RED. Twórcy Wiedźmina zostali wspomnianym już „Najlepszym procentem”, a trzecia część przygód o Geralcie zdobyła nagrodę w kategorii „Najlepsze otoczenie”. Kto wygrał w innych konkurencjach?

Grą roku został okrzyknięty Playerunknown’s Battlegrounds i chyba trudno dziwić się takiemu wynikowi. Ten Battle Royale jest najpopularniejszym przedstawicielem gatunku na Steam i przez ostatni rok o produkcji było naprawdę głośno. Rezultat budzi wokół społeczności graczy jednak niemałe kontrowersje, gdyż firmie Valve zarzuca się, iż pod uwagę nie brała głosów użytkowników, a jedynie rozpoznawalność tytułu.

Tytuł „Gry VR roku” zyskał The Elder Scrolls V: Skyrim VR – specjalna wersja hitu od Bethesdy najwidoczniej spodobała się graczom. To na tyle z „normalnych” nagród, teraz warto przejść do segmentu wyróżniającego The Steam Awards, czyli nieco niestandardowych kategorii.

Przykładowo statuetkę „Owoc miłości” zdobyło sześcioletnie już Grand Theft Auto V. Co kryje się pod tą nietypową nazwą kategorii? Chodzi tu przede wszystkim o aktywne wspieranie tytułu przez wiele lat i dodawanie do niego ciekawych nowości.

„Razem raźniej” to nagroda kierowana do gier, które stawiają na rozgrywkę wieloosobową i „po prostu nie są takie same, gdy gra się w nie w pojedynkę”. W tym roku w tej kategorii zwycięstwo odniosła produkcja Tom Clancy’s Rainbow Six Siege.

Jeśli chodzi natomiast o „Najlepszą historię alternatywną”, to w tym przypadku chodzi o produkcję opierającą się na faktach i skutecznym „majstrowaniu przy książkach historycznych”. Statuetka powędrowała do Assassin’s Creed Odyssey.

Ostatnią kategorią jest „Najlepsza zabawa z maszyną”, czyli miejsce dla takiej gry, w której główną rolę grają roboty czy pojazdy. Tutaj bez zmian – kolejny raz z rzędu nagroda wędruje do Rocket League.

Źródło: Steam

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.