Xbox pokazuje, że granie jest dla wszystkich i promuje swój kontroler dla osób niepełnosprawnych

Piotr MalinowskiSkomentuj
Xbox pokazuje, że granie jest dla wszystkich i promuje swój kontroler dla osób niepełnosprawnych
O tytułowym sprzęcie mogliście już kiedyś słyszeć – kontroler dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową ukazał się bowiem na rynku w maju zeszłego roku. Tymczasem jednak Microsoft postanowił z okazji tegorocznego Super Bowl przygotować nietypową reklamę dotyczącą właśnie Xbox Adaptive. Krótko mówiąc, jest niesamowita.

Dla niewtajemniczonych, Super Bowl to finał niezwykle popularnych rozgrywek futbolu amerykańskiego ligi NFL. Emisja 30-sekundowej reklamy wyceniana jest tam na około 5 milionów dolarów, więc wiele firm decyduje się na taką inwestycję w celu promocji swoich najnowszych i najpotężniejszych sprzętów. Microsoft postawił w tym roku na coś zupełnie innego.

Trwający nieco ponad dwie minuty spot to przede wszystkim niesamowite przedstawienie faktu, że granie to rozrywka dla wszystkich i zabawa, gdzie nikt nie powinien czuć się dyskryminowany. Microsoft ukazał też to, iż korzystanie z typowego kontrolera może nieco ograniczać potencjał i umiejętności osób z np. amputowaną dłonią. Na pomoc takim ludziom przychodzi urządzenie Xbox Adaptive, które stawia niepełnosprawne osoby na równi z pełnosprawnymi rówieśnikami.

Tak naprawdę powyższa reklama to nie tylko przedstawienie możliwości sprzętu Microsoftu, ale także ciekawa akcja PR-owa z poruszającym motywem przewodnim – „When everybody plays, we all win”.

Na jutrzejszym Super Bowl wyemitowana zostanie skrócona, 60 sekundowa wersja reklamy.

Źródło: YouTube

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.