Cyfrowa dystrybucja gier rozwija się w błyskawicznym tempie. Fortnite królem

mareklSkomentuj
Cyfrowa dystrybucja gier rozwija się w błyskawicznym tempie. Fortnite królem
{reklama-artykul}
Choć w wielu krajach na całym świecie wciąż istnieje spora grupa wielbicieli klasycznej, pudełkowej dystrybucji gier, to trendy są nieubłagane – kupujemy coraz mniej fizycznych kopii oczekiwanych przez nas tytułów, coraz częściej przerzucając się na produkcje dostępne tylko i wyłącznie w cyfrowym wydaniu. O tym, że od dalszego rozwoju tej gałęzi sprzedaży nie ma odwrotu, przekonują statystyki zaprezentowane przez firmę analityczną SuperData.

Wedle szacunków światowy rynek cyfrowej dystrybucji gier w 2018 roku wygenerował aż 119,6 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 13% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Ten sukces jest także pochodną wielkiej popularności Fortnite, które oczywiście z tego tytułu zarobiło zdecydowanie najwięcej, bo aż 2,4 miliarda dolarów. Co ciekawe, w 2019 roku mamy obserwować delikatny spadek do poziomu 118,2 miliardów dolarów.

Zdecydowanie najwięcej z tytułu dystrybucji sieciowej zarobiły gry mobilne – wygerowały one przychód w wysokości 61,6 mld dolarów, z kolei na drugim miejscu znalazły się produkcje pecetowe, które w sumie osiągnęły wynik 36 mld. Na ten rezultat złożyły się przychody z tytułu gier free-to-play (16,7 mld), tytułów społecznościowych (7,5 mld), tytuły z półki premium (7,6 mld) oraz produkcje w pełni płatne (4,2 mld). 13,1 mld dolarów zarobiły z kolei tytuły wydane na konsolach.

Co ciekawe, za 80% zysków z tytułu dystrybucji cyfrowej odpowiadają produkcje free-to-play – taka sytuacja to głównie zasługa azjatyckich graczy, którzy namiętnie pogrywają w różnorodne gry F2P, zwłaszcza z gatunku MMORPG czy też strzelaniny typu battle royale. Analitycy zwracają także uwagę na fakt, że coraz większą popularnością cieszy się rynek AR/VR, który w tym roku ma zarobić 11,5 miliarda $ wobec 6,6 mld w roku ubiegłym.

superdata-4
W kwestii najlepiej zarabiających gier z półki premium (a więc płatnych) w 2018 roku największym dochodem z tytułu sprzedaży oraz mikropłatności może pochwalić się PlayerUnknown’s Battlegrounds, którego rezultat to 1,035 miliarda dolarów. Na drugim miejscu znalazła się FIFA 18 (830 milionów dolców), natomiast podium zamyka Red Dead Redemption 2 (732 mln $). Uwagę zwraca zwłaszcza wynik tej ostatniej produkcji, bowiem został on osiągnięty w nieco ponad 2 miesiące.

źródło: VentureBeat

Udostępnij

marekl