Jedna z pierwszych gier wideo zyskała drugie życie na tegorocznych targach CES

Piotr MalinowskiSkomentuj
Jedna z pierwszych gier wideo zyskała drugie życie na tegorocznych targach CES
{reklama-artykul}
Targi CES 2019 mają się już ku końcowi – na wydarzeniu zaprezentowano naprawdę sporo ciekawych urządzeń i rozwiązań, lecz na uwagę zasługuje jeszcze jeden wynalazek. Jest nim stół przeznaczony do zabawy w jedną z pierwszych automatowych gier wideo. Mowa oczywiście o Pong i próbie dania tej produkcji drugiego życia.

Za stworzenie gadżetu odpowiedzialna jest firma Universal Space, która specjalizuje się w tworzeniu automatów do gier. Tym razem (na licencji Atari) zaprezentowała coś nietypowego i z pewnością przykuwającego uwagę nawet tej młodszej widowni, która o Pongu mogła nigdy wcześniej nie słyszeć.

Pong to nic innego jak symulacja tradycyjnego tenisa stołowego. Gracz ma za zadanie poruszanie pionowym odcinkiem (symbol paletki) i odbijanie nim piłeczki nadlatującej od przeciwnika. Przedstawiony przez Universal Space stół do gry opiera się na identycznych zasadach.

DSCF3959.jpg

Nie mamy tutaj do czynienia z produkcją komputerową, ale magnesami, które pełnią rolę zarówno piłeczki, jak i „paletek’. Niewiadomo do końca jak użyte mechanizmy działają, ale chyba nie to najbardziej interesuje potencjalnego nabywcę i gracza. Całość prezentuje się bardzo estetycznie i myślę, że nawet osoby reprezentujące młode pokolenie mogą zafascynować się takim wynalazkiem.

W nowego Ponga można grać w trybie jednoosobowym, jak i ze znajomym. Jeśli wybierzemy tą pierwszą opcję to przeciwnikiem będzie sama maszyna sterująca drugim panelem – można wtedy dostosować trudność rozgrywki. Wszystko wygląda naprawdę świetnie, ale mankamentem jest oczywiście cena.

Całość ma wynieść około 3 tysiące dolarów, a wersja z wbudowanym trybem zręcznościowym kosztować będzie dodatkowe 1,5 tysiąca.

Źródło: TechCrunch

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.