W Japonii zakazano przerabiania konsol oraz odsprzedaży kluczy do gier

Piotr MalinowskiSkomentuj
W Japonii zakazano przerabiania konsol oraz odsprzedaży kluczy do gier
Azjatycki kontynent to miejsce, gdzie coraz częściej możemy zaobserwować zaostrzenia w temacie branży gier wideo. Tym razem sprawa dotyczy Japonii i nowego prawa, które weszło tam wraz z rozpoczęciem 2019 roku.

Tamtejsze Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu postanowiło kilka dni temu wprowadzić w życiu ustawę, której celem jest zapobieganie nieuczciwej konkurencji. Wraz z tym wydarzeniem za przestępstwo zostały uznane trzy czynności:

·         ponowna sprzedaż w sieci zakupionych wcześniej kluczy do oprogramowania bez zgody twórcy,

·         oferowanie usług modyfikacji zapisanych stanów gry,

·         udostępnianie narzędzi umożliwiających modyfikowanie zapisanych danych oprogramowania, gry, itp.

Co grozi za złamanie nowego prawa? Konsekwencje nie należą do najlżejszych, bowiem będzie można trafić do więzienia nawet na pięć lat więzienia lub otrzymać karę grzywny w wysokości około 170 tysięcy złotych. Na szczęście zwykli gracze nie mają się raczej obawiać.

Ustawa dotknie przede wszystkim producentów nielegalnego już teraz oprogramowania oraz modyfikowanych konsol. Niezadowoleni mogą być także fani produkcji retro, którzy teraz raczej nie nabędą ani nie przerobią swojego sprzętu aby zaimportować tam pobrane nielegalnie produkcje.

Z Japonii znikną tym samym targowiska z kluczami do gier pokroju G2A, gdyż najprawdopodobniej nowe prawo traktuje właśnie o tego typu sprzedaży kluczy. Ustawa jest jednak niezbyt klarowna, co już wzbudza wiele kontrowersji – niewykluczone więc, że pod naporem społeczeństwa wszystko zostanie jeszcze udoskonalone.

Źródło: CD-Action

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.