Na aplikacjach na smartony można się dorobić – grono milionerów rośnie

acyganekSkomentuj
Na aplikacjach na smartony można się dorobić – grono milionerów rośnie
Choć wielu z nas wydaje się, że na aplikacjach mobilnych ciężko jest dorobić się wielkich sum, a większość pieniędzy zgarniają najwięksi gracze na rynku, to zupełnie co innego mówią statystyki prowadzone zarówno przez App Store, jak i Google Play. Pierwszego miliona wcale nie trzeba ukraść – można go także zarobić za pośrednictwem programów na smartfony i tablety.

Firma analityczna Sensor Tower wzięła bowiem pod lupę zarobki deweloperów publikujących swoje dzieła w serwisach App Store i Google Play, a wnioski płynące z tego raportu są jasne – coraz łatwiej jest zostać milionerem dzięki własnym aplikacjom mobilnym. Platformą, która zdecydowanie bardziej sprzyja zarabianiu sporej ilości pieniędzy, jest wirtualny sklep Apple – w 2018 roku aż 164 nowe osoby bądź studia deweloperskie zgromadziły na swoim koncie ponad milion dolarów dzięki opublikowanym przez siebie programom na iOS. To wzrost o niecale 13% w porównaniu do roku 2017, a więc ilość podmiotów przekraczających tę magiczną barierę jest z roku na roku coraz większa.

Znacznie słabiej pod tym względem wypada platforma Google, a więc Sklep Play. Ten serwis w 2018 roku „wyprodukował” 88 nowych milionerów – trzeba jednak zauważyć, że dynamika wzrostu ich liczby jest zdecydowanie większa, bowiem w porównaniu do roku 2017 przybyło ich o 20%. 

2018-12-21-image-2
Główny wpływ na zwiększenie zarobków z tytułu aplikacji mobilnych ma przechodzenie z modelu opartego na reklamach na plany subskrypcji, które zapewniają stały dopływ gotówki – widać to zwłaszcza w kategoriach takich jak Lifestyle czy Zdrowie i Fitness, gdzie można zaobserwować największy wzrost liczby nowych milionerów. Różnego rodzaju abonamenty są coraz bardziej popularne, choć zatrzymanie przy sobie osób opłacających usługi wymaga nieco większego nakładu finansowego oraz pracy zespołu deweloperskiego. 

Najwięcej, bo aż 1/3 nowych milionerów, została nimi dzięki grom na smartfony i tablety – ten segment aplikacji zanotował jednak znacznie mniejszy wzrost liczby nowobogackich twórców, więc niewykluczone, że hasło „gry jako płatna usługa” już wkrótce stanie się aktualne także w przypadku produkcji, które znajdziemy w Google Play i App Store.

źródło: techspot

Udostępnij

acyganek