Oto ciekawe statystyki z branży gier w 2018 roku

Bartek SzcześniakSkomentuj
Oto ciekawe statystyki z branży gier w 2018 roku
{reklama-artykul}Serwis GameIndustry.biz po raz kolejny zapewnił nam porcję ciekawych statystyk, niejako podsumowując sytuację na rynku gier w 2018 roku. Dowiemy się z nich, które gry są najpopularniejsze, jakie trailery na YouTube oglądaliśmy najchętniej i które gry zaliczyły najszybsze obniżki.

Zaczniemy od wartości rynku gier – wynosi ona łącznie 134,9 miliarda dolarów. Niemalże połowę – 47% – tej kwoty skradł w tym roku rynek gier mobilnych. 63,2 miliarda dolarów rozkłada się na 37% ogólnego udziału gier na smartfony oraz 10% na tablety. Jest to najwyższy zanotowany w tych statystykach wzrost rok do roku – 26,6% większa wartość dla gier na smartfony oraz 12,8% wzrostu dla gier mobilnych to naprawdę niezłe wyniki. To tylko utwierdza nas w przekonaniu, że gry mobilne zdobywają coraz więcej fanów, są coraz popularniejsze (może nie Diablo Immortal…), a produkty pokroju ASUS ROG Phone, bądź Xiaomi Black Shark są potrzebne na rynku.

Nieważne ile byście spamowali #PCMASTERRACE – konsole są popularniejsze. 28% udziału w rynku oznacza 3% więcej niż PC, jednak podczas gdy gry na skrzynkę pobiły zeszłoroczny wynik o nieco ponad 3%, o tyle konsole zaliczyły 15,2% większą wartość. Jak widać z kolejnych statystyk, dużo chętniej kupujemy również wydania cyfrowe gier i powoli odchodzimy od pudeł.

Jedynym segmentem, który zanotował straty są gry przeglądarkowe – ale czy kogoś to w 2018 roku dziwi?

rynek gier 1

Najpopularniejszymi grami tego roku na pewno trzeba nazwać Red Dead Redemption 2 i Fortnite. Pierwszy tytuł zaliczył najwyższy Metascore w serwisie Metacritic (97/100 – najgorszy wynik 29/100 dostał Wild West Online) i w pierwsze trzy dni po premierze zarobił ponad 725 milionów dolarów. Ten drugi natomiast pobił rekord zarejestrowanych graczy (200 milionów) oraz rekord unikalnych graczy w pojedynczym miesiącu (78,3 miliona we wrześniu).

rynek gier 2
 
Fortnite za to miażdży konkurencję w mediach. Jest on najczęściej wspominanym tytułem w prasie, na Twitterze, a trailery z gry zajmują 3 pierwsze miejsca dziesiątki najpopularniejszych zwiastunów.

rynek gier 3

Wiemy również kto wydał w tym roku najwięcej gier. Zapewne nie będzie to dla Was zaskoczeniem: prym w tej kategorii wiedzie Sony z 19 tytułami, z czego 10 to nowe marki. Zaraz za nim z szesnastoma grami (ale w tym tylko dwoma nowymi) jest Nintendo, które przegoniło o 4 gry EA. Następnie idą kolejno Ubisoft i Microsoft, a całość zamyka Activision Blizzard, które na koncie ma jedynie 3 gry, bez nowych tytułów.

rynek gier 4

Kolejne podsumowanie jest bardzo ciekawe – przedstawia ono ile dni potrzebowały największe tytuły,  aby doczekać się cyfrowej zniżki. W związku z bardzo słabą sprzedażą, po zaledwie 10 dniach „wygrał” Battlefield 5. Za nim są Red Dead Redemption 2 (którego cena nadal jest wysoka) oraz Shadow of the Tomb Raider. Ponad 2 miesięcy potrzebował rekordzista w tym zestawieniu – Marvel’s Spider-Man. Jednak nie wiemy czemu brakuje tutaj Fallouta 76 – on również nie potrzebował dużo czasu, a w ostatnich dniach można go było dostać nawet za 66 złotych w wersji na PC.

rynek gier 5

Co o tym myślicie? Coś Was zaskoczyło? Jesteście ciekawi jeszcze jakichś liczb?

Źródło: GamesIndustry

Udostępnij

viriacci