ING zaczęło wysyłać SMS z informacją o zablokowanej karcie Visa i próbie transakcji nieupoważnionej @ING__Polska @niebezpiecznik @Sekurak pic.twitter.com/PhnhCrSyUZ
— CoolCat (@littlekociak) May 27, 2023
Karta ING nie działa
„W nocy z piątku na sobotę otrzymaliśmy informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób” – poinformował bank w swoim komunikacie, wystosowanym w reakcji na doniesienia o aktywności hakerów.
Co zrobić z zablokowaną kartą ING? Niestety, z zablokowanej karty nie da się korzystać. Możesz ją jedynie zastrzec w aplikacji mobilnej lub pod numerem telefonu +48323570012, przeciąć i… wyrobić sobie nową. Do momentu otrzymania fizycznej wersji karty możesz korzystać z wersji wirtualnej, przypisanej do systemu płatności Google Pay lub Apple Pay. Zapłacisz nią zbliżeniowo i za zakupy online.
Co radzi w tej sprawie ING?
Po pierwsze: nie panikuj, z uwagi na ilość dzwoniących trudno teraz o połączenie z naszą infolinią.
Po drugie: skorzystaj ze swojej aplikacji mobilnej Moje ING, by zastrzec problematyczną kartę. Jest już bezpieczna, ponieważ ją zablokowaliśmy, ale dopiero kiedy ją zastrzeżesz możesz od ręki zamówić nową.
Po trzecie: zamów przez aplikację nową kartę. Zrobisz to w kilku prostych krokach, wybierając ją z Oferty. Jest to całkowicie bezpłatne.
Po czwarte: Twoja karta jest w drodze do Ciebie, ale od razu możesz użyć jej do płatności zbliżeniowych telefonem.
Źródło: ING Bank Śląski