Klienci mBanku w niebezpieczeństwie. Na to musisz uważać

Maksym SłomskiSkomentuj
Klienci mBanku w niebezpieczeństwie. Na to musisz uważać
Internet to pod wieloma względami zbawienie dla ludzkości, ale również przyczyna naprawdę wielu nieszczęść. Cybeprzestępcy czyhają na niemal każdym kroku i trzeba być bardzo ostrożnym, aby nie dać się złapać w ich sidła i nie stracić dorobku swojego życia. Tradycyjnie najczęściej na celownik złoczyńców trafiają użytkownicy bankowości internetowej. mBank, jeden z najpopularniejszych banków w Polsce, ostrzega przed nową kampanią przestępców, odbywającej się za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Potwierdzenie płatności SWIFT w mBanku? Uważaj

Eksperci ds. bezpieczeństwa z mBanku wystosowali ostrzeżenie przed fałszywymi wiadomościami e-mail wysyłanymi przez cyberprzestępców. W wiadomościach wysyłanych na skrzynki mailowe Polaków nawołują oni do potwierdzania rzekomych płatności SWIFT. Kliknięcie w link skutkuje pobranie na komputer złożliwego oprogramowania.

„Uważaj! Cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe wiadomości e-mail. Piszą o potwierdzeniu rzekomej płatności SWIFT. Wiadomość zawiera plik ze złośliwym oprogramowaniem. Nie otwieraj go! Doprowadzi to do instalacji złośliwego oprogramowania na Twoim urządzeniu” – czytamy w komunikacie na Twitterze.



Zainstalowanie programu może spowodować utrafę dostępu do komputera, a w konsekwencji także utratę oszczędności.

Jest tylko jedna prawdziwa strona do logowania w mBanku – online.mbank.pl/pl/Login. Oczywiście logować można się także w aplikacji mobilnej mBank.

Co zrobić jeśli zainstalowałem wirusa?

W takim wypadku błyskawicznie przeskanuj komputer programem antywirusowym w poszukiwaniu malware. Najlepiej odłącz komputer od połączenia sieciowego, uprzednio zmieniając hasła do bankowości internetowej oraz serwisów społecznościowych.

Jeśli uważasz, że padłeś ofiarą oszustów podszywających się pod mBank, skontaktuj się z mLinią pod numerem telefonu +48 42 6 300 800. Jeżeli czujesz, że mogłeś zostać oszukany przez przestępców podszywających się pod inny bank, niezwłocznie zgłoś to pod właściwym numerem telefonu.

Pamiętaj, że banki nigdy nie wysyłają do klientów wiadomości e-maili z linkiem kierującym do strony logowania.

Źródło: mBank

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.