Nadchodzą zmiany w LastPass. Niestety, na gorsze

Aleksander PiskorzSkomentuj
Nadchodzą zmiany w LastPass. Niestety, na gorsze
{reklama-artykul}
Popularny menedżer haseł LastPass zmienia swoją politykę działania. Firma dodaje ograniczenia do bezpłatnej wersji subskrypcji od 16 marca 2021 roku. W tym przypadku użytkownicy będą mogli jedynie przeglądać i zarządzać hasłami z poziomu jednej kategorii urządzeń: mobilnych lub komputerów. Użytkownicy mobilni zostaną ograniczeni do sprzętów działających pod kontrolą Androida i iOS, a także iPadów, tabletów z Androidem i wybranych inteligentnych zegarków.

Posiadacze komputerów także zostaną dotknięci zmianami – nawet jeśli korzystają tylko z wtyczki do przeglądarki internetowej.

LastPass ogranicza możliwości darmowych kont

Użytkownicy bezpłatnej wersji LastPass zostaną poproszeni o wybranie jednej ze wspomnianych dwóch, wyżej wymienionych opcji przy pierwszym logowaniu po 16 marca 2021 roku. Firma twierdzi, że w na swoim koncie będzie można przełączyć się do trzech razy pomiędzy sprzętem mobilnym, a komputerowym – w zakresie zarządzania hasłami. LastPass mówi, że żadna z osób nie będzie zablokowana na swoim koncie oraz nie utraci dostępu do zapisanych haseł w wyniku nowych zmian.

Oprócz ograniczania typów urządzeń, LastPass zmienia również rodzaje bezpłatnych poziomów obsługi klienta, do których użytkownicy będą mieli dostęp. Od 17 maja 2021 roku użytkownicy korzystający z darmowej wersji LastPass stracą dostęp do wsparcia przez e-mail.

lastpass2
fot. LastPass

LastPass ewidentnie szuka więc sposobów na zarobek oraz przekonanie większej ilości osób do skorzystania z płatnej wersji aplikacji. Funkcje Premium zaczynają się w tym przypadku od 3 dolarów miesięcznie, a subskrypcja rodzinna kosztuje zaledwie jednego dolara więcej w ciągu miesiąca.

Z LastPass korzysta obecnie 20 milionów użytkowników na całym świecie. Firma nie podała jednak, ile osób wykorzystuje bezpłatne możliwości programu.

Jeśli korzystacie więc z LastPass w wersji darmowej to… chyba trzeba będzie rozważyć inny program lub zakup stosownego abonamentu.

Źródło: LastPass / fot. Franck – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.