mBank – oszustwo
Oszuści za pomocą wyżej przedstawionej metody próbują nakłonić rozmówców do podania danych osobowych, danych karty płatniczej lub innych danych umożliwiających sprawne korzystanie z bankowości elektronicznej. Co więcej, przestępcy czasami nakłaniają do instalowania dodatkowego oprogramowania, które da im zdalny dostęp do urządzenia niczego nie podejrzewającej ofiary.
W obliczu powyższych pamiętaj, że pracownik banku NIGDY nie powinien:
- prosić Cię o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej;
- prosić Cię o podanie pełnych danych Twojej karty płatniczej (numer karty, data ważności i trzycyfrowy kod z jej drugiej strony);
- prosić Cię o potwierdzanie nieznanych transakcji np. poprzez podanie kodów SMS;
- prosić, abyś instalował dodatkowe aplikacje na komputerze lub smartfonie, które mają ułatwiać płatności.
Pamiętaj także, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości przerwać połączenie i natychmiast skontaktować się ze swoim bankiem pod numerem telefonu wskazanym w aplikacji lub na odpowiedniej witrynie internetowej banku.
Źródło: mBank