Tania linia lotnicza ofiarą cyberataku, wyciekły dane 9 milionów klientów

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Tania linia lotnicza ofiarą cyberataku, wyciekły dane 9 milionów klientów
Zawieszenie lotów przez większość linii lotniczych spowodowane globalną pandemią koronawirusa nie oznacza, że firmy te nie są na celowniku hakerów.

Zarząd brytyjskiej linii easyJet poinformował, że 19 maja doszło do cyberataku. Firma zapewnia, że podjęła natychmiastowe kroki mające na celu ograniczenie do minimum skutków zaistniałego incydentu. easyJet zaangażował m.in do zbadania problemu czołowych ekspertów od kryminalistyki.

{reklama-artykul}W czasie dochodzenia wykryto, że hakerzy weszli też w posiadanie 2208 numerów kart kredytowych należących do klientów linii lotniczej. easyJet do 26 maja skontaktuje się ze wszystkimi poszkodowanymi pasażerami.

Wprawdzie nie wiadomo jak doszło do naruszenia danych, aczkolwiek linia lotnicza zabezpieczyła nieautoryzowany dostęp i zgłosiła incydent do Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Cybernetycznego i ICO. Chociaż easyJet nie ma dowodów na to, że dane zostały wykorzystane w niewłaściwy sposób, zwraca jednak uwagę, by pasażerowie byli czujni wobec komunikatów pochodzących z easyJet lub easyJet Holidays.

2020-05-23 104540

Wiadomość easyJet do poszkodowanych klientów / Źródło: wł. 

Grzywna i procesy sądowe

Linii lotniczej grozi grzywna przekraczająca 150 milionów funtów, a także procesy sądowe, które mogłyby dodatkowo uszczuplić jej aktywa. Johan Lundgren, dyrektor generalny easyJet, przyznaje, że każda firma musi działać elastycznie i wyprzedzać zagrożenia. Dlatego też linia będzie inwestować w ochronę klientów, systemów i danych.

Źródło: Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender w Polsce / wł. / Foto. Canva Pro

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.