[Aktualizacja] Masz Samsunga Galaxy S10? Lepiej zdejmij z niego folię ochronną

Maksym SłomskiSkomentuj
[Aktualizacja] Masz Samsunga Galaxy S10? Lepiej zdejmij z niego folię ochronną
Samsung Galaxy S10 to smartfon, który został bardzo ciepło przyjęty i przez prasę, i przez użytkowników. Jednak, nie dość że wcześniej jego użytkownicy musieli zmagać się z problemami z oprogramowaniem, teraz okazuje się, ze urządzenie posiada poważną wadę wpływającą na bezpieczeństwo. Wada ta dotyczy czytnika linii papilarnych.

Pamiętacie wycieki które miały miejsce jeszcze przed premierą Samsunga Galaxy S10? Na udostępnionych materiałach można było zauważyć folie ochronne zawierające kolistą wycinkę w miejscu, gdzie w wyświetlaczu miał znajdować się czytnik linii papilarnych. Zdaniem niektórych to wskazywało na fakt, że zwykłe folie ochronne będą negatywnie wpływać na działanie czytnika. Te przewidywania okazały się prawdziwe, a przynajmniej w przypadku folii ochronnych, które nie pochodzą od Samsunga.

Jedna z posiadaczek Samsunga Galaxy S10 odkryła niedawno, że po założeniu na ekran folii ochronnej innej firmy czytnik linii papilarnych smartfonu rozpoznawał nie tylko jej linie papilarne, ale także linie papilarne osób, których odciski palców nigdy nie zostały w smartfonie zarejestrowane. Oznacza to, że jeżeli posiadacie Samsunga Galaxy S10 i korzystacie z podobnej folii, Wasz telefon może najprawdopodobniej odblokować każdy.

Póki co nie jest jasne, co powoduje omawiany problem. Galaxy S10 wykorzystuje czytnik ultradźwiękowy, którego pracę plastikowe lub silikonowe ochraniacze na ekran mogą utrudniać, jednak póki co Samsung nie podzielił się żadnymi szczegółami na ten temat. Tymczasem, firma radzi kupującym aby ci sięgali po zatwierdzone akcesoria ochronne.

Na szczęście, Samsung wewnętrznie bada sprawę i planuje wprowadzenie aktualizacji oprogramowania, która usunie problem. Niemniej, jako że nie wiadomo kiedy ta aktualizacja ma się pojawić, lepiej porzućcie ochraniacze na ekran firm trzecich, a przynajmniej na jakiś czas.

[Aktualizacja, godz. 13:35, 18.10.2019 r.] Samsung przesłał nam oficjalny komunikat w omawianej sprawie:

„Oświadczenie dotyczące rozpoznawania odcisków palców

W odniesieniu do ostatnich informacji dotyczących rozpoznawania odcisków palców w niektórych modelach Galaxy, chcielibyśmy przekazać naszym klientom następującą informację.

Problem dotyczy czujników czytnika linii papilarnych, który odblokowuje urządzanie po rozpoznaniu trójwymiarowych wzorów, pojawiających się na niektórych, silikonowych ochraniaczach ekranu, traktując te wzory jakby były odciskami palców użytkownika.

W celu uniknięcia problemu radzimy, aby użytkownicy Galaxy Note10/10+ oraz S10/S10+/S10 5G wykorzystujący podobne ochraniacze zdjęli je, wykasowali dotychczas zarejestrowane odciski palców oraz zarejestrowali swoje odciski palców ponownie.

Prosimy też o nie korzystanie z silikonowych ochraniaczy ekranów do czasu aktualizacji oprogramowania, do momentu jej wydania i zastosowania. Wydanie aktualizacji jest zaplanowane na przyszły tydzień. Dodatkowo podczas rejestracji odcisków palców, prosimy o upewnienie się, iż odciski palców są zeskanowane w całości tak, aby każda ich część, włączając ich środek, została zeskanowana.

Dziękujemy za cierpliwość. Będziemy stale upewniać się, że nasi klienci otrzymują najlepszą możliwą usługę.

Biuro prasowe Samsung Electronics Polska”

Źródło: Reuters

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.