TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Bezpieczeństwo » Klienci PKO BP zagrożeni. Podobne ataki czekają klientów innych banków
Czwartek, 26 Wrzesień 2019 16:08, Wpisany przez Maksym Słomski
pko bp oszusci
Nikt nie jest bezpieczny.

PKO BP wydało komunikat w którym przestrzega klientów banku przed niebezpieczeństwem czyhającym ze strony cyberprzestępców. Oszuści chcą wykorzystać zamieszanie wynikłe z wprowadzonych 14 września zmian w bankowości internetowej, w efekcie wejścia w życie dyrektywy unijnej PSD2 (Payment Services Directive 2). Na identyczne zagrożenie powinni uważać także inni konsumenci.

Przedstawiciele PKO BP uczulają na cyberprzestępców dzwoniących do ofiar i podających się za pracowników banku. Powołują się oni na dyrektywę PSD2 i proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania wysyłanego na adres mailowy. Gdy ofiara poda adres swojej skrzynki elektronicznej i pobierze szkodliwy plik z maila, zainstaluje na swoim komputerze oprogramowanie będące w stanie przechwycić dane do logowania na stronie banku oraz kody autoryzacyjne.

Wszystkich poszkodowanych oraz osoby z jakimikolwiek wątpliwościami PKO BP prosi o kontakt pod numerami telefonów 800 302 302 oraz 81 535 60 60

"Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.", czytamy w komunikacie banku.

O podobnych incydentach informowały wcześniej także inne banki i przestrzegała przed nimi Komisja Nadzoru Finansowego. Pamiętajcie, że pracownik banku nigdy nie zapyta Was o tokeny uwierzytelniające lub hasła jednorazowe, ani też nie zażąda hasła dostępowego do bankowości elektronicznej. Uważajcie na wiadomości SMS, maile oraz podejrzane telefony.

Źródło: PKO BP