Przedstawiciele PKO BP uczulają na cyberprzestępców dzwoniących do ofiar i podających się za pracowników banku. Powołują się oni na dyrektywę PSD2 i proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania wysyłanego na adres mailowy. Gdy ofiara poda adres swojej skrzynki elektronicznej i pobierze szkodliwy plik z maila, zainstaluje na swoim komputerze oprogramowanie będące w stanie przechwycić dane do logowania na stronie banku oraz kody autoryzacyjne.
Wszystkich poszkodowanych oraz osoby z jakimikolwiek wątpliwościami PKO BP prosi o kontakt pod numerami telefonów 800 302 302 oraz 81 535 60 60
„Jeśli odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz wątpliwości, czy powinieneś podawać dane, skontaktuj się z nami. Jeśli Twoje podejrzenia wzbudzi jakakolwiek inna sytuacja w czasie korzystania z aplikacji mobilnej lub serwisu transakcyjnego – również prosimy o informację.”, czytamy w komunikacie banku.
O podobnych incydentach informowały wcześniej także inne banki i przestrzegała przed nimi Komisja Nadzoru Finansowego. Pamiętajcie, że pracownik banku nigdy nie zapyta Was o tokeny uwierzytelniające lub hasła jednorazowe, ani też nie zażąda hasła dostępowego do bankowości elektronicznej. Uważajcie na wiadomości SMS, maile oraz podejrzane telefony.
Źródło: PKO BP