TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Bezpieczeństwo » Jak tu zadbać o prywatność, skoro nawet telewizory przesyłają wrażliwe dane reklamodawcom
Piątek, 20 Wrzesień 2019 15:00, Wpisany przez Anna Borzęcka
smarttv
Niepokojące wyniki nowych badań.

Korzystacie z VPN-ów, powstrzymujących śledzenie aktywności w sieci dodatków do przeglądarek i innych środków, które mają zapewnić Wam prywatność w Internecie i poza nim? Cóż, Wasza prywatność i tak nie jest bezpieczna. Nowo przeprowadzone badania pokazały, że telefony i komputery nie są jedynymi urządzeniami pozwalającymi na uzyskanie przez zewnętrzne firmy Waszych danych.

Obiektami owych badań były przede wszystkim telewizory typu smart TV, w tym te wyprodukowane przez Samsunga i LG, oraz urządzenia typu dongle – między innymi Roku czy FireTV Amazona. Jak się okazuje, sprzęt tego rodzaju przesyła wrażliwe dane takim gigantom jak Google, Microsoft, Facebook czy Netlix, nawet gdy te znajdują się w trybie gotowości (i nawet jeśli nie posiadacie konta na Netflixie).

Nie tylko telewizory i dongle wysyłają wrażliwe informacje wspomnianym firmom. Takie inteligentne urządzenia jak głośniki czy aparaty fotograficzne informują o poczynaniach użytkowników chociażby Microsoft i Spotify.

O jakich danych mowa konkretnie? Informacjach o lokalizacji, adresach IP, adresach WiFi i MAC, SSID czy używanym urządzeniu. Zewnętrzne firmy mogą jednak także potencjalnie sprawdzić, kiedy to urządzenie jest używane. „Mogą zatem wiedzieć, czy ktoś jest w domu, czy też nie.”, powiedział współautor jednej z prac opisującej problem – Hamed Haddadi.

tv

Jeśli chodzi o użytkowników Roku i FireTV, zewnętrznych firmom były przekazywane również dane o oglądanych przez nich treściach. Te dane często były przesyłane reklamodawcom za pośrednictwem niezaszyfrowanych połączeń. Dlatego te informacje mogły wpaść w ręce niepożądanych osób.

Jak można się było spodziewać, w obliczu publikacji badań wspomniane przedsiębiorstwa zażarcie bronią swoich praktyk. Netflix zaznacza, że otrzymuje od niezalogowanych użytkowników tylko te informacje, które dotyczą tego, jak jego aplikacja radzi sobie na danym modelu telewizora. Facebook wskazuje na to, że przecież aplikacje dostępne na telewizorach są zintegrowane z Facebookiem (chodzi o logowanie przez Facebooka i liczniki polubień). Google przypomina natomiast, że mnóstwo firm wykorzystuje jego system reklam oraz statystyki dotyczące odbioru poszczególnych reklam. W ten sposób gigant otwarcie przyznaje, że zbierane dane mają pomagać w personalizacji reklam.

Jeżeli chcecie bliżej zapoznać się z opisaną tutaj sprawą, zachęcamy Was do przeczytania prac naukowych poświęconym badaniom. Pierwszą, z Uniwersytetu w Princeton i Uniwersytetu w Chicago, znajdziecie TUTAJ. Druga, uczelni Northeastern University oraz Imperial College London, znajduje się pod tym adresem.

Źródło: TechSpot