TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Bezpieczeństwo » Spotify zresetowało hasła użytkownikom po wykryciu podejrzanej aktywności na serwerach
Czwartek, 23 Maj 2019 10:52, Wpisany przez Piotr Malinowski
spotify atak 1
Słusznie?
 
Spotify to jedna z najpopularniejszych platform streamingowych, z której każdego dnia korzystają miliony użytkowników. Łatwo więc zrozumieć powstałe zamieszanie w momencie, kiedy część odbiorców nagle nie mogła zalogować się do swojego konta. Do takiej sytuacji doszło zaledwie kilka dni temu.

Tysiące osób zaczęło dyskusję w sieci po tym, jak wpisując swoje dane nie otrzymali dostępu do usługi. Obawiano się już, że doszło do hakerskiego ataku (można w zasadzie mówić o próbie jego dokonania, lecz nei znamy szczegółów), ale na szczęście winowajcą zamieszania był sam Spotify. Firma rozesłała do użytkowników wiadomość e-mail, w której poinformowała, iż na serwerach wykryto „podejrzaną aktywność” i w celu ochrony konsumentów zdecydowano się na reset haseł.



Kilka dni później szczegóły zaistniałej sytuacji przekazał rzecznik prasowy Spotify:

W ramach naszych bieżących działań konserwacyjnych mających na celu zwalczenie oszukańczych działań wykrytych w naszym serwisie, wysłaliśmy wiadomości do wybranych użytkowników, że zresetowaliśmy ich hasła. Zalecamy wszystkim, aby nie używali tych samych danych w różnych usługach w celu ochrony prywatnych informacji.

Praktyka resetowania haseł jest popularna – nie raz mieliśmy do czynienia z takimi przypadkami chociażby na Netflixie czy Facebooku. Zabieg ten to z pewnością lepsze posunięcie (i szybsze oczywiście) aniżeli wyłącznie zachęcenie konsumentów do własnoręcznego uaktualnienia danych logowania. 

Źródło: TechCrunch