TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Bezpieczeństwo » Fałszywe faktury z sieci Play powracają - uważajcie na podejrzane maile
Piątek, 12 Kwiecień 2019 22:34, Wpisany przez Piotr Malinowski
play wirus
Załącznik z wirusem.

To nie pierwszy raz, kiedy w sieci pojawia się informacja odnośnie plagi fałszywych faktur pochodzących rzekomo od operatora komórkowego Play. Pierwsza tego typu sytuacja miała miejsce w listopadzie 2016 roku, a następnie w styczniu rok później. Wygląda na to, iż ktoś ponownie poluje na pieniądze nieuważnych użytkowników. O co dokładnie chodzi?

Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play, kilka godzin temu poinformował na swoim facebookowym profilu o tym, iż „znowu ktoś wysyła fałszywe awizo”. Na pierwszy rzut oka wiadomość e-mail wygląda na prawdziwą i część konsumentów zapewne przeoczy kilka szczegółów oraz kliknie w załącznik chcąc poznać szczegóły faktury.



Tutaj jest pies pogrzebany – załączony dokument tak naprawdę jest skryptem zawierającym wirus, który jest w stanie zainfekować komputer. Osoba decydująca się na pobranie „faktury” padnie więc najprawdopodobniej ofiarą ataku i zostanie zablokowany jej dostęp do części plików, a żeby je odblokować będzie trzeba zapłacić określoną sumę.

Pierwsze co rzuca się w oczy po zobaczeniu wiadomości załączonej w powyższym poście jest brak polskich znaków. Ten szczegół powinien zaniepokoić użytkownika, lecz aby być pewnym na 100 procent, czy ktoś właśnie nie próbuje nas „zaatakować” należy zalogować się do Play24 i sprawdzić stan rachunku. Można też wybrać na telefonie (oczywiście o ile jesteśmy w sieci Play) numer *124#  - w ten sposób dowiemy się o kwocie, którą musimy uiścić za dany miesiąc.

Źródło: Facebook