TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  [X]
Instalki.pl » Demonstracje » Systemowe » Windows 8: uruchamianie w trybie awaryjnym
Windows 8: uruchamianie w trybie awaryjnym PDF Drukuj Email
Poniedziałek, 21 Styczeń 2013 19:33, Wpisany przez Łukasz Nawrotek
Windows 8 Windows 8 przyniósł najróżniejsze zmiany, mniej lub bardziej istotne dla użytkowników. W najnowszej wersji zmieniono m.in. sposób dostępu do Ustawień uruchamiania systemu Windows (wcześniej były to Zaawansowane opcje rozruchu). Bardziej zaawansowani hobbiści z pewnością pamiętają, że w starszych wersjach "okienek" wystarczyło wcisnąć klawisz F8 podczas startu. Przedstawiamy szybki sposób na dostęp do zaawansowanych trybów uruchomienia w Windows 8.


Otwórz boczny pasek, najeżdżając kursorem na prawą krawędź ekranu, następnie wybierz opcję Ustawienia. Ewentualnie możesz skorzystać ze skrótu klawiszowego: Windows + i (aby poznać więcej skrótów klawiszowych dla Windows 8 zobacz ten poradnik). Kliknij na przycisk Zasilanie, przytrzymaj klawisz SHIFT i wybierz opcję Uruchom ponownie.


Zobaczysz trzy opcję do wyboru, kliknij oczywiście na Rozwiąż problem.


Teraz przejdź do pozycji Opcje zaawansowane, możesz tam skorzystać m.in. z przywracania systemu, wiersza poleceń.


By uruchomić komputer w np. trybie awaryjnym musisz wybrać Ustawienia uruchamiania i następnie Uruchom ponownie.


Komputer uruchomi się ponownie, zobaczysz jednak pytanie w jakim trybie chcesz załadować system (musisz wybrać odpowiednią cyfrę z klawiatury).

Komentarze (31)Add Comment
0
...
Napisane przez cz0pek, styczeń 22, 2013
Przekombinowali z tym Windowsem 8 ;)
  • zgłoś nadużycie
  • +23
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez weksla, styczeń 23, 2013
Chcą zachęcić do zmiany. mnie tam sie podoba
  • zgłoś nadużycie
  • +2
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Polak..., styczeń 31, 2013
Mi to nie przeszkadza makro da sie przyzwyczaic do wszystkiego :D do tego tez ale puki co zostaje na 7 do czasu kiedy na nie wsparcie sie skonczy :D
  • zgłoś nadużycie
  • +1
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Obywatel, luty 04, 2013
A ja Wam powiem że obecnie Windows 8 sprawia ogromne problemy - testowałem go przez miesiąc I moge napisać że:
1) Sterowniki RAID dla AMD się wysypują - albo macież znienacka robi się offline a potem trzeba od nowa podpinać jeden z dysków I odbudowywać macież (średnio 2x na tydzień).
2) Podłączenie drugiego dysku SSD pod SATA w trybie raid (nie że dyski SSD spięte w raid) kończy się SFOD I restartem Win8. Oczywiście po takim pojedyńczym bluscreenie robi się od razu to co w pkt.1.
3) 1 I 2 dzieje się zarówno na sterach Microsoftu jak I AMD.
4) Na lokalnym koncie administratora nie ma pełnych praw I nie da się np. odpalić po instalacji skryptu który standardowo proponuje wybór domyślnej przeglądarki internetowej. Nie działają również na adminie kafelki z ekranu startowego (pogoda, kursy walut itp.).
5) Internet explorer nie pozwala zainstalować Adobe Flash I są z nim problemy - ma wbudowaną jakąś ogoloną wersję I często strony sypią błedami.
6) Dla miłośników Samsunga - aplikacja Kies się nie łączy z telefonami inie można wykonać backup. A inaczej - nie udało mi się ustalić dlaczego RAZ mi zadziałał. Potem pomimo kilku reinstalek nie udało mi się odtworzyć stanu zadziałania. Na W7 chodzi bez problem...
7) nie mam siły o tej porze pisać więcej ale jest jeszcze takich niespodzianek sporo.

Dla mnie dyskwalifikacja - ja wracam na Windows 7. Jedyny plus W8 to kilka fajnych rozwiązań interfejsu.

Odradzam.
  • zgłoś nadużycie
  • +7
  • oceń źle
  • oceń dobrze
..., Nisko oceniany komentarz [Pokaż]
0
...
Napisane przez Fakebook, luty 07, 2013
Microsoft spadł na psy tworząc Windows 8. Już wolałbym zostać przy 98'.
  • zgłoś nadużycie
  • +1
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Tom80, luty 09, 2013
Trochę szybko wchodzą nowe systemy, czyżby to ,,piękno" 8 zdecydowało o wypuszczeniu nowego systemu. Czekam z niecierpliwością na win 9 ;), win 8 sobie daruję. Na pewno grosza za nią nie zapłacę, jest po prostu paskudna ;(. Bleeee.....
  • zgłoś nadużycie
  • -3
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Vania, luty 14, 2013
Up zgadzam sie w 100 %
  • zgłoś nadużycie
  • -2
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Gościu, luty 16, 2013
Najpierw zastanów się i pomyśl co ty piszesz, jak możesz czekać na kolejny system nie akceptując nowego, chyba nie myślisz że MS będzie cofało się do poprzednich wersji, to było by już zacofanie i brak postępu.
  • zgłoś nadużycie
  • +4
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Guester2230, luty 17, 2013
Nie wiem jak wy ale ja wole poczekac na udoskonalenia na 8.
  • zgłoś nadużycie
  • +3
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Grzesimaj, luty 18, 2013
Zgadzam się i podpisuje się do komentarza 'aka_user'
  • zgłoś nadużycie
  • +1
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez omg, marzec 14, 2013
Pół roku korzystam z Win 8 i... faktycznie jest irytujący. Jedyny plus - nieco szybsze działanie od Win 7. No i może to, że dostajemy trochę przydatnych informacji na kafelkach. Ale aplikacje ModernUI to w prawie 99% porażki. Normalny skype po 4s jest gotowy do pracy, kafelkowy po 15... Klikam "play" np. w aplikacji streamingu radio, minimalizuję apkę - nigdy nie doczekam się muzyki, bo aplikacja jest zamrażana - bezsensowne rozwiązanie zmuszające do oglądania tych wszystkich animacji ładowania, zwyczajna strata czasu. Gdyby nie to, że Windowsa mam z Dreamsparka, za "ósemkę" nie dał bym złamanego grosza.

Wystarczy Rainmeter do Windowsa 7 i pracuje się znacznie wygodniej. Pomysł z kafelkami był dobry, ale w praktyce jest zbyt wiele niedoróbek - Store pokazuje urojone aktualizacje, które po uruchomieniu sklepu znikają (chyba w ten sposób chcą skłonić ludzi aby uruchamiali tą aplikację, w nadziei, że może coś stamtąd pobiorą. Ale sam Store jest beznadziejnie niewygodny, np. w porównaniu do Google Play). Aplikacja poczty, która w razie błędu nawet nie pokaże żadnej informacji, a do niedawna np. nie dało się usunąć wiadomości ze skrzynki nadawczej - takie błędy są niedopuszczalne w oprogramowaniu które było dostępne do testowania przez długi czas i w sumie nie jest wcale takie tanie.

Nie mogę polecić nowego Windowsa, choć wiązałem z nim spore nadzieje na poprawę komfortu pracy - nie warto.
  • zgłoś nadużycie
  • +4
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez dawidxd79, marzec 30, 2013
Według mnie Windows 8 nie jest zły ale wole 7 i xp
  • zgłoś nadużycie
  • +6
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez PLninjaPL, maj 03, 2013
windows 8 na poczatku zawsze wydaje się jakis skomplikowany ale po tygodniowym uzytkowaniu da się pracowac
lecz jest minus taki że kompatybilnosc nie jest taka jak w 7 np chciałem podkrecic karte graficzną i kit w windows 7 działały mi wszystkie programy a w 8 połowa i przez to zmniejszyly się mozliwosci oc nie działa program gamer hud q on wg mnie najlepszy i nnajprostszy do oc .
ZauważYłem też minimalny spadek klatek (FPS) w grze minecraft w 7 było srednio 190 fps a w 8 181 ale to bez oc.Z oc bylo w 7 260 fpsow a w 8 nie da się podkrecac jak w 7 bo nie znalazłem żadnego programu do oc shaderow co zmniejszylo właśnie mozliwosci

win7 (oc) minecraft 260 fps

win 8 (oc) minecraft 220 fps


taaa może jakiś service pack zrobia czy coś w tym stylu do 8 kiedyś ale przez to nie wiadomo co z kompatybilnoscia znowu.

;)
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Ollon, maj 07, 2013
Jakieś rady jak w tym menu nie mam 'rozwiąż problemy' ? jest tylko 'Kontynuuj' i 'Wyłącz komputer'
  • zgłoś nadużycie
  • -1
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez kwasi, maj 18, 2013
Mam problem z ta 8. Przy logowaniu jestcz czarny ekran i niechce sie nic wlaczyc. Jak wlaczam menadzer zadan to sie zawiesza. Jak chce wylaczyc w "ctrl + alt + delete trybie" to nie da sie wylaczyc.

Pomocy !!!
Mail : patrykkwas14
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez kwasi, maj 18, 2013
Ale jak dzala jest wygodny i nawet w miare szybki. Brakupe jeszcze programow typu turbo od asusa. Za jakis czas powinno sie to zmineic. jest tak jak z windowsem 7. Wszyscy mysleli ze to jest t samo guwno co vista ale na szczescie nie. Tak samo i z 8 :)
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez vald102, czerwiec 09, 2013
Mi nie dziala tryb awaryjny... W wersji eng jest zwykly restart po przytrzymaniu shifta
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Lapek, lipiec 17, 2013
Jak wejść w tryb awaryjny gdy system nie może się załadować (lapek zalicza zwiechę) ai automatyczna próba naprawienia nie przynosi efektu ?
  • zgłoś nadużycie
  • +1
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez aqq, lipiec 18, 2013
A jak się nie uruchamia to jak odpalić te opcje?
  • zgłoś nadużycie
  • -1
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Damiano2013, lipiec 30, 2013
Miei sie sypnął ten windows8 (po logowaniu widać pulpit i nic nie można zrobić) a że trzeba tryb awaryjny uruchomić z normalnego trybu windowsa to dupa, reinstalka. To tak jakby kto na coś chorował i żeby tą chorobę mógł zwalczyć to najpierw musi być zdrowy żeby go poddać leczeniu zanim zachoruje :)
  • zgłoś nadużycie
  • +1
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Juki, wrzesień 01, 2013
Tez się zastanawiam co odwalili

Instalka podaj jak dać tryb awaryjny jak nawet komp padnie i nie można dać Trybu Awaryjnego

To co podaliście jest jak system wystartuje (:


Np. Dobra mam Windowsa Daje klawisz pawer chce wejść w opcje zasilania ale opcja nie wystartuje Co robić

Jak wejść w ten Tryb zanim system się uruchomi - W Windows XP wystarczał klawisz F8 a tutaj czekamy aż się pojawi ekran logowania

Nie wiem czy Maicrosoft miał na celu utrudnić używanie systemu są czasem wirusy blokujące okno logowania - wtedy zostaje jedynie instalacja systemu systemu




Podajcie jak to wykonać Będę wam bardzo wdzięczna
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Michał B., październik 06, 2013
Windows 8 to porażka. Laptop msi cx61 po 4 uruchomieniach padł windows. Najpierw zaczał wg. harmonogramu odinstalowaywać pakiety językowe (bo debil mimo wybrania jezyka polskiego instaluje cały pakiet chińskich i inny syf). Brak trybu awaryjnego przed startem - włącza sie automatyczne naprawianie systemu, ekran gasnie a po 5 min laptop przechodzi w stan uśpienia. Myśle sobie dobrze, że po 1 uruchomieniu zrobilem recovery DVD - trwało to 3 godziny, bo gdzies musiał upchać 30GB, ale.... tu niespodzianka - przy próbie odzyskania systemu z recovery wywala błąd "Secure Boot Violation. Invalid signature detected . Check Secure Boot policicy in setup". Grzebanie w biosie - mam trzeba włączyć tryb legacy. Ale co to zgubił napęd. Po 20 próbach nic. Wreszcie wracam do trybu UEFI znów błąd. Grzebie dalej udało się - trzba zmienic opcje boot check password na disable. Ruszyło .... 150min recovery i walka z systemem od nowa. Nie polecam - ciezko się poruszać, brak menu start, trzeba poswiecic duzo czasu aby dostosowac pulpit zeby mozna było wzglednie się poruszać. Dla zaawansowanego użytkownika kafelki są do niczego nie potrzebne.
  • zgłoś nadużycie
  • +2
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Skyer, październik 24, 2013
Pisze ten komentarz z iPada, po znów padł mi windows 8.1. A kilka lat pracowałem na Viście, która zawiesiła się może z raz. Ostrzegam - na razie ten system jest bardziej do zabawy. Przy profesjonalnej pracy się zawiesza i sam restartuje. Nie wszystkie programy działają. Z kafelków nie korzystam wcale. Microsoft dał ciała z tym systemem. Co mnie podkusiło, by go kupić? Nie popełniacie mojego błędu. Lepiej zaczekać na win9. Chyba sobie kupie Maca a windows będzie tylko wirtualizowany. Albo przeproszę niezawodną Vistę.

Pozdrawiam
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez trzyglow, listopad 04, 2013
aby odzyskać tryb awaryjny w win(KROPKA)8 - MAM TEN CHŁAM OD BLISKO ROKU i ciężko wymienić jakieś pozytywy a co do trybu awaryjnego

otwieramy wiersz polecenia - KONIECZNIE JAKO ADMIN. i wpisujemy:

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

dajesz enter i wszystko, powinniśmy otrzymać komunikat, że operacja zakończyła się pomyślnie,
podczas odpalania windy wciskamy F8 i mamy opcje do wyboru, w tym i tryb awaryjny - pozdro
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez SzaraMyszka, luty 25, 2014
O ja ale pomieszali w Windows 8, ale to co, I TAK GO KOCHAM !!! To najlepszy system jaki widziałam!!!!!! ] Jest tyyyyle mozlewosci! Windows 8 jest zajebisty po prostu WYMIATA !!! Ja mam lapto z Windows 8, ale niestety nie mam płyty, ponieważ on jest juz w tym laptopie... Ale mam dwa pytania: po 1 - czy jezeli kupie sobie inny system np. Windows XP to moge go zainstalowac i jak? po 2 - Czy moge na nim zainstalowac system Windows 2000ME, 98,95 lub nawet Windows 1 XD ? Dziekuje
  • zgłoś nadużycie
  • -3
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez pyniek, kwiecień 28, 2014
Wg mnie, winda w wersji 8 i nowsza, to najlepsza dystrybucja OSa Microsoftu. Przywracanie starych rozwiązań w nowych aktualizacjach, np. PASEK START, bo kretynów jest więcej niż ludzi otwartych na nowe / lepsze rozwiązania, to jakiś absurd. Jedyne co jestem w stanie zaakceptować to wprowadzenie wyboru interfejsów podczas istalacji świeżej kopii systemu lub podczas pierwszego uruchomienia / logowania. Niektórzy rzeczywiście nie radzą sobie z kafelkami, ale tylko dlatego, że wychowali się na "zdalnie" sterowanych polonezach. Ale jak słyszę od nastolatka, że IKSPEK to był k**wa system, to mnie szlag trafia...
  • zgłoś nadużycie
  • -3
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez gerg, maj 05, 2014
u mnie to nie dziala
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez hemos, lipiec 15, 2014
8 to porażka, nawet skaype nie chodzi (wina systemu) ale po aktualizacji do 8.1 wszystkie problemy sie kończą
  • zgłoś nadużycie
  • -1
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez gege, sierpień 22, 2014
jak mam kliknąć na przycisk zasilanie jak mi komp nie chce sie właśnie włączyć... ładuje i łąduje a pulpitu nie zobacze... w win 7 było tak ze podczas włączania mozna było wybrac awaryjny tryb... a tu jak wybrac jak musi sie właczyć by móc go wybrac... to tak jak bym nie miał benzyny a byś mi kazał jechać tym autem zatankować...
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze
0
...
Napisane przez Eutanazja, sierpień 26, 2014
Windows 8 czy nawet po aktualizacji 8.1 nadaje się zupełnie do niczego.
I tyle w tym temacie nie wart nawet złotówki.
Pozdrawiam
  • zgłoś nadużycie
  • +0
  • oceń źle
  • oceń dobrze

Napisz Komentarz
bolditalicizeunderlinestrikeurlimagequote
mniejsze | większe

busy
Podobne tematy:
Touchpad jest obecny praktycznie w każdym notebooku. Domyślnie służy on do kontrolowania ruchów kursora, gdy nie mamy podpiętej myszki. Sprawa nieco się komplikuje, gdy na co dzień korzystamy z gryzonia. Touchpad potrafi być wtedy irytują
System Windows umożliwia szybkie uruchamianie programów zaraz po starcie systemu. Aby było to możliwe, aplikacje muszą być umieszczone w tak zwanym Autostarcie. W tym poradniku pokazujemy, jak dodać dowolny program do Autostartu, by uruchami
MHDD to niewielki program uruchamiany spoza systemu, który pozwala nam sprawdzić najważniejsze parametry dysku twardego, dzięki czemu możliwa będzie diagnoza wadliwie działającego sprzętu. Jedną z najważniejszych funkcji aplikacji jest o
Podczas przeglądania internetu pobieramy wiele plików, z których zazwyczaj korzystamy jednokrotnie. Zapisywane są one w domyślnym folderze i zalegają tam miesiącami - dopóki sobie o nich nie przypomnimy i ich nie usuniemy. Na szczęście is
Reinstalacja systemu to czynność, której nie wykonujemy zbyt często. Może się zatem zdarzyć tak, że płyta z Windowsem gdzieś się nam zagubi, utrudniając przeprowadzenie całego procesu. Na szczęście istnieje proste rozwiązanie tego p
Utrata danych to problem niosący ze sobą niejednokrotnie poważne konsekwencje. Przyczyną utraty może być złośliwy wirus, błędnie działające oprogramowanie, problemy z formatowaniem partycji czy błąd dysku. Odzyskanie plików nie jest