TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  [X]
Instalki.pl » Demonstracje » Biuro » Word: Alfabetyczne sortowanie listy
Poniedziałek, 23 Wrzesień 2013 13:21, Wpisany przez Wojtek Onyśków

word logo

Podczas pisania wszelkiego rodzaju prac dyplomowych wymaga się również załączenia bibliografii, uporządkowanej w sposób alfabetyczny. W przypadku niewielkiej ilości pozycji nie stanowi to problemu, jednak kłopoty pojawiają się w momencie, gdy na liście posiadamy ogromną ilość wpisów. Manualne uporządkowanie takiego zbioru zajęłoby wiele godzin. Na szczęście istnieje sposób na automatyczne sortowanie. W tym poradniku pokazujemy, jak tego dokonać.

Sortowanie alfabetyczne działa na akapity. Co to oznacza? Aby uporządkować listę, każdy kolejny wpis musi być nowym akapitem, czyli po prostu musimy po nim zastosować klawisz Enter.

1. Gdy już posiadamy takową listę, wystarczy zaznaczyć wszystkie elementy, które chcemy posortować, a następnie wybieramy opcję „Sortuj”.

word sortowanie 1
2. Ustawiamy sortowanie według akapitów, tekstowe, rosnąco.

word sortowanie 2
3. Wybrane pozycje zostaną ułożone w porządku alfabetycznym.

word sortowanie 3