Ta aplikacja od IKEA pozwoli Ci wirtualnie urządzić mieszkanie

Aleksander PiskorzSkomentuj
Ta aplikacja od IKEA pozwoli Ci wirtualnie urządzić mieszkanie
IKEA to sklep, który jest oblegany przez klientów z całego świata – głównie ze względu na przystępne ceny i całkiem niezłe produkty związane z wyglądem, a także wystrojem mieszkania. Szwedzka firma po pół roku od premiery na iOS postanowiła wprowadzić na Androida aplikację Place, która pozwala za pomocą aparatu i rozszerzonej rzeczywistości na „przetestowanie” ogromnej ilości produktów dostępnych w ofercie sklepu.

Sama aplikacja wykorzystuje do działania rzeczywistość rozszerzoną i może przydać się wtedy, kiedy będziecie chcieli zobaczyć, jak dokładnie dana rzecz będzie wyglądała w Waszym domu. Wystarczy pobrać program na Androida z tego miejsca, zezwolić mu na dostęp do kamery i… gotowe. Później można już umieszczać wybrane produkty w dowolnym miejscu. Co najlepsze, aplikacja dzięki wykorzystaniu AR pozwala też na zmianę perspektywy, dowolne układanie akcesoriów czy też zapisywanie ich na liście do kupienia w przyszłości. Na ten moment w IKEA Place znajdziecie 3000 produktów – wśród nich kawiarki, łóżka, sofy, fotele, meble i wiele innych.

Ostatnią, świetną funkcją IKEA Place jest także możliwość dopasowywania nowych akcesoriów do istniejących mebli czy przedmiotów. Po zeskanowaniu szafy, aplikacja sama przeszuka katalog i podpowie, które produkty mogłyby do niej pasować.

Nowy program od IKEA to nie tylko kawał świetnie stworzonej technologii, ale również naprawdę przydatna opcja, jeśli chcielibyście szybko zobaczyć, jak wyglądałoby Wasze mieszkanie po zmianie. Oby w przyszłości kolejne sklepy i producenci wzięli przykład z aplikacji IKEA Place.

Działa to bowiem naprawdę świetnie!

Źródło: IKEA

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.