TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  [X]
Czwartek, 07 Grudzień 2017 11:29, Wpisany przez Wojtek Onyśków
szachy
Google DeepMind ponownie imponuje.

DeepMind od Google zasłynęło przede wszystkim dzięki stworzeniu AlphaGo, sztucznej inteligencji, która zdominowała najtrudniejszą grę planszową na świecie, dwukrotnie pokonując aktualnych mistrzów.

Naukowcy nie spoczywają jednak na laurach i wciąż pracują nad rozwojem sztucznej inteligencji. Dzięki temu powstało AlphaGo Zero. Algorytm ten potrafi się sam uczyć, bez ingerencji człowieka.

W ten sposób sztuczna inteligencja potrafi opanować m.in. szachy, japońskie Shogi czy inne gry. Wystarczy, że pozna ich reguły. Do nauki nie są potrzebne przykładowe rozegrania czy inne pomoce.

Opanowanie szachów na mistrzowskim poziomie bez ingerencji człowieka zajęło AlphaGo Zero niecały dzień. To tylko pokazuje, jaki potencjał drzemie w tej technologii.

Oczywiście szachy są stosunkowo prostą grą do nauki dla sztucznej inteligencji. Z pewnością nie poszłoby jej tak łatwo, gdyby miała się nauczyć np. StarCrafta II.

Możliwość zdobywania nowych umiejętności bez ingerencji człowieka jest jednak pierwszym krokiem w stronę pełnej autonomii, przed którą niektórzy od wielu lat ostrzegają.

Źródło: Engadget