TEB-1, tak bowiem nazwano prototyp autobusu, został zbudowany w taki sposób, by pod jego kabiną mogły przejechać inne samochody. W efekcie otrzymujemy więc środek komunikacji miejskiej, który potrafi przetransportować sporą grupę ludzi, i który w praktyce nie przyczyni się do blokady ruchu drogowego oraz będzie potrafił poradzić sobie z ulicznym korkiem.
Przedział pasażerski w TEB-1 mierzy 22 m długości i 7,8 m szerokości czyli o wiele więcej niż klasyczne autobusy. Pomimo tych pokaźnych gabarytów oraz możliwości pomieszczenia aż 300 podróżnych, tylko niektórzy z nich będą mogli rozsiąść się wygodnie w trakcie jazdy. Miejsca siedzące bowiem stanową w tym autobusie zdecydowaną mniejszość.
Chińska prasa, z dużym entuzjazmem komentuje fakt zainicjowania testów „podwyższonego” autobusu, dodając że projekt spotkał się z wielkim zainteresowaniem innych krajów, takich jak Brazylia, Francji czy Indie.
Źródło: slashgear.com