Symfonia Start – najlepsze rozwiązanie dla mikrofirm

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Symfonia Start – najlepsze rozwiązanie dla mikrofirm
Handel Start – program wspomaga obsługę sprzedaży i magazynu w działalności handlowej lub usługowej. Wystawia dokumenty sprzedaży, magazynowe, zakupu i płatności. Współpracuje z drukarkami i kasami fiskalnymi oraz czytnikami kodów kreskowych. Ostatnia wersja programu obsługuje m.in. obowiązujące od stycznia 2011 roku nowe stawki VAT i aktualne kody PKWiU 2008.

Najważniejsze obszary obsługiwane przez program Handel Start:

Wygodne prowadzenie i planowanie sprzedaży towarów i usług

  • Prowadzenie polityki cenowo-rabatowej
  • Prowadzenie cenników w walutach
  • Zestawienia handlowe kontrahentów (wg dokumentów i towarów) oraz towarów (wg dokumentów i kontrahentów z kontrolą zalegania dostaw)
  • Możliwość odłożenia faktury do bufora (poczekalni)

Pełna obsługa magazynu

  • Pełna ewidencja stanów magazynowych – rozliczanie ilościowo-wartościowe towarów (maksymalnie 1000 aktywnych asortymentów)
  • Rozliczanie wartościowe wg cen rzeczywistych, za pomocą metod FIFO, LIFO oraz wg wskazanej dostawy
  • Przeprowadzanie inwentaryzacji
  • Obsługa stanów minimalnych i maksymalnych towarów
  • Obsługa kompletów (asortymentów składających się z wielu towarów i/lub usług)
  • Obsługa numerów seryjnych towarów

Pełna obsługa płatności i rozrachunków

  • Pełna obsługa kasy
  • Rozliczanie należności i zobowiązań
  • Obsługa kont bankowych, rejestrowanie czeków i płatności w dowolnych formach

Wymiana danych z innymi programami

  • Przygotowywanie danych do programów obsługujących Księgę Przychodów i Rozchodów oraz Ewidencję Sprzedaży
  • Rozbudowana współpraca z programami finansowo-księgowymi (tworzenie wielu schematów księgowań do dokumentów, parametryczne ustalanie syntetyk i analityk, podziału księgowanych kwot na części)
  • Współpraca z MS Office, m.in.: kopiowanie zestawień do schowka systemu Windows i przekazywanie ich do innych programów (MS Excel lub MS Word)

Faktura i Kasa Start – program pozwala zaplanować i prowadzić sprzedaż towarów lub usług w firmach nieposiadających magazynu. Wystawia różne typy dokumentów sprzedaży: faktury VAT, rachunki przy sprzedaży nieobjętej VAT i dokumenty korygujące. Umożliwia kontrolę płatności za wystawione dokumenty sprzedaży. Współpracuje z drukarkami fiskalnymi oraz czytnikami kodów kreskowych.

Najważniejsze cechy programu Faktura i Kasa Start:

Wygodne prowadzenie i planowanie sprzedaży

  • Wprowadzanie pozycji do dokumentów sprzedaży ręcznie (bez ograniczeń) lub automatycznie (poprzez wybór z listy towarowej zawierającej maksymalnie 1000 asortymentów)
  • Obsługa wielu drukarek fiskalnych (m.in. Optimus, Elzab, Posnet, Inova) i czytników kodów kreskowych
  • Możliwość odłożenia faktury do poczekalni
  • Prowadzenie elastycznej polityki cenowo-rabatowej, dzięki możliwości udzielania rabatów w przypadku każdej pozycji
  • Możliwość ograniczenia wysokości kredytu kupieckiego dla każdego kontrahenta
  • Prowadzenie cenników (także w walutach zagranicznych)
  • Zestawienia handlowe kontrahentów (wg dokumentów i towarów) oraz towarów (wg dokumentów i kontrahentów)
  • Tworzenie rejestrów sprzedaży VAT

Pełna obsługa płatności i rozrachunków

  • Wystawianie dokumentów kasowych i tworzenie raportów kasowych
  • Możliwość rejestracji płatności, w tym także cząstkowych, za wystawione dokumenty
  • Rozliczanie należności i zobowiązań
  • Obsługa wielu kont bankowych, drukowanie przelewów, rejestrowanie czeków i płatności w dowolnych formach
  • Kontrola rozrachunków i terminów płatności (dokumenty przeterminowane i niezapłacone, dłużnicy)
  • Pełna obsługa płatności i rozrachunków danego kontrahenta

Wymiana danych z innymi programami

  • Przygotowywanie danych do innych programów, obsługujących Księgę Przychodów i Rozchodów oraz Ewidencję Sprzedaży lub Księgi Handlowe
  • Współpraca z MS Office, m.in.: kopiowanie zestawień do schowka systemu Windows™ i przekazywanie ich do innych programów (MS Excel lub MS Word)

Mała Księgowość Start – program przeznaczony dla firm prowadzących Księgę Przychodów i Rozchodów lub ewidencję zryczałtowanego podatku dochodowego (ryczałt). Wspomaga ewidencję i obsługę rozliczeń podatkowych. Ułatwia analizę dochodowości podejmowanych działań gospodarczych. Umożliwia rozpoczęcie pracy w dowolnym miesiącu roku podatkowego. W najnowszej wersji program jest przygotowany do stosowania zwiększonej stawki składki rentowej i obsługuje deklaracje podatkowe obowiązujące w 2012 roku.

Wybrane zalety programu Mała Księgowość Start:

Wsparcie rozliczania podatków i prowadzenia obowiązkowej ewidencji

  • Płynne przejście ze zryczałtowanego podatku dochodowego do rozliczania na zasadach ogólnych oraz ze zwolnienia podmiotowego do opodatkowania podatkiem VAT
  • Automatyczne tworzenie rejestrów VAT na podstawie dokumentów sprzedaży i zakupu zarejestrowanych w księdze (ewidencji)
  • Możliwość wpisania do rejestru VAT dokumentu z podziałem na odpowiednie kategorie zakupów
  • Rozliczanie kosztów użytkowania samochodów prywatnych wykorzystywanych w działalności gospodarczej
  • Rejestrowanie i rozliczanie remanentów
  • Rejestrowanie i rozliczanie kosztów odroczonych (zapisy do kolumny 16)
  • Wydruki deklaracji podatkowych i VAT

Ewidencja środków trwałych

  • Ewidencja środków trwałych i wyposażenia (maksymalnie 5 środków trwałych)
  • Podstawowe metody amortyzacji

Ewidencja pracowników i wynagrodzeń

  • Ewidencja pracowników na podstawie umów o pracę i umów cywilnoprawnych (maksymalnie 5 umów w miesiącu)
  • Tworzenie i wydruk kart wynagrodzeń, listy płac, deklaracji

Wymiana danych z innymi programami

  • Współpraca z MS Office, m.in.: kopiowanie zestawień do schowka systemu Windows™ i przekazywanie ich do innych programów
  • Import danych z innych programów rodziny Symfonia Start: Handel oraz Faktura i Kasa a także z programów Symfonia Handel oraz Symfonia Faktura.

Symfonia Start pracuje w środowiskach Windows XP, Vista oraz Windows 7. Dla systemów w innej wersji językowej niż polska, wymagana jest zmiana ustawień regionalnych na polskie. Aplikacje Symfonii Start są testowane i wspierane na 32 bitowych (x86) i 64 bitowych (x64) systemach Windows, z ostatnim dostępnym zestawem poprawek (Service Pack). Dodatkowe oprogramowanie:

  • Wymagana jest instalacja programu Internet Explorer 6.0 lub nowszego.
  • Instalacja Adobe® Reader jest wymagana do odczytu dokumentacji dostarczanej w formacie PDF
  • Program współpracuje z oprogramowaniem Microsoft Office XP, 2003, 2007 i 2010

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Zgodne z wymaganiami używanego systemu operacyjnego
  • 70 MB wolnego miejsca na dysku twardym
  • Napęd CD-ROM (tylko przy instalacji programu z płyty CD)
  • Karta graficzna SVGA (800×600)
  • Mysz

Oferta firmy Sage sp. z o.o. dla firm i przedsiębiorstw segmentu MSP obejmuje cztery linie produktowe: Sage ERP X3 (dla dużych organizacji); System Zarządzania Forte (rozwiązanie klasy ERP dla większych firm) oraz, dla średnich i małych firm, System Symfonia i Symfonia Start. Rozwiązania te uwzględniają szerokie i zróżnicowane potrzeby klientów, wynikające ze specyfiki działalności, branży, wielkości czy struktury organizacyjnej.

Więcej informacji o systemie Symfonia Start znaleźć można na stronie producenta.

symfonia start handel

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.