Ta technologia może być małą rewolucją w mobilnej fotografii

Aleksander PiskorzSkomentuj
Ta technologia może być małą rewolucją w mobilnej fotografii
{reklama-artykul}
Chinska marka Vivo w ostatnich miesiącach coraz bardziej chce pokazać, że potrafi wprowadzać innowacje na własną rękę. Firma na targach MWC zaprezentowała niemalże bezramkowy smartfon Apex, a wcześniej była pierwszym producentem, który zaimplementował do swojego urządzenia czytnik linii papilarnych pod ekranem smartfona. Tym razem jednak Chińczycy stawiają na oprogramowanie: konkretniej to, które przeznaczone jest do mobilnej fotografii.

Vivo zaprezentowało technologię Super HDR, która jest niejako ulepszeniem „standardowego” HDR, które znajduje się w większości smartfonów. Całość pozwala na robienie zdjęć w szerszym zakresie kolorystycznym niż naturalnie byłoby to możliwe – wszystko to dzięki łączeniu kilku klatek w całość. Wyniki uzyskane za pomocą Super HDR od Vivo są jednak imponujące. Technologia pozwala na zrobienie nawet 12 klatek jednocześnie, co znacząco zwiększa dynamikę oraz zakres całej ekspozycji. Zobaczcie poniżej, jak wygląda przykładowe zdjęcie.

vivosuperhdr3

Oczywiście jest jeszcze za wcześnie na to, aby stwierdzić, na ile Super HDR od Vivo osiągnie sukces – jest to bowiem rozwiązanie stricte związane z oprogramowaniem urządzenia. Z drugiej strony, tego typu pomysły łatwiej przekazać do większej ilości smartfonów z Androidem.

Drugie ze zdjęć, które zostało wrzucone do sieci przez Vivo pokazuje plażę oraz dwójkę ludzi – jest to fotografia robiona stricte pod słońce. Od razu w oczy rzuca się świetne oświetlenie kadru oraz jego szczegółowość. Wygląda to imponująco.

Vivo nie poinformowało, który ze smartfonów chińskiej marki wykorzysta Super HDR oraz czy Chińczycy mają zamiar podzielić się tą technologią z innymi. Na te dane będziemy musieli jeszcze poczekać.

vivosuperhdr2

Źródło: Android Authority

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.