Nowe sterowniki Radeon Software Adrenalin Edition nie wspierają wielu starszych gier

Karol SnopekSkomentuj
Nowe sterowniki Radeon Software Adrenalin Edition nie wspierają wielu starszych gier
AMD zakończyło poprzedni rok wydaniem dużej aktualizacji sterowników. Najnowszy update Radeon Software Adrenalin Edition wydany 17 grudnia przyniósł bardzo dużo ciekawych i przydatnych funkcji, które poprawiają wydajność. Niestety, nic nie jest idealne i jak się okazało, nowa wersja sterowników ma problemy z kompatybilnością starych gier, które bazują na API DirectX 9.

Temat ten został poruszony na forach technologicznych i w serwisie Reddit. Na odpowiedź producenta nie trzeba było długo czekać i po chwili uzyskaliśmy odpowiedź, która nie jest zbyt dobra. Jeden z inżynierów (ray_m) amerykańskiego giganta na oficjalnym forum wsparcia napisał, że naprawienie tego błędu jest mało prawdopodobne, gdyż tytuły, które nie są kompatybilne z najnowszymi sterownikami są już stare i AMD nie zamierza poświęcać na nie cennego czasu swoich inżynierów.

Jakie gry nie działają tak jak powinny po aktualizacji Radeon Software Adrenalin Edition? Wśród nich znajdzie się kilka bardzo popularnych produkcji takich jak: Command & Conquer Tiberium Wars, Command & Conquer 3 Kane’s Wrath, Command & Conquer Red Alert 3, Command & Conquer 4 Tiberian Twilight, Battle for Middle Earth 1-2 czy polski Wiedźmin – Edycja Rozszerzona.

Problemy te tłumaczone są brakiem kompatybilności z przestarzałymi modułami API, na których bazują wyżej wymienione tytuły. Dziwne jednak jest to, że gry te bez problemu działały na poprzednich wersjach oprogramowania, a z perspektywy AMD najgorszy jest jednak fakt, że konkurencja nie napotkała takich problemów ze wsparciem starszych gier.

Jeśli czekacie więc na jakąkolwiek poprawkę, która usunie ten błąd to możecie się jej nie doczekać, gdyż AMD otwarcie przyznało, że gry z przeszłości już ich nie interesują.

[Aktualizacja] Przedstawiciele AMD oficjalnie potwierdzili, że wydadzą aktualizację, by naprawić błąd. Wcześniejsze stwierdzenie firmy było „błędem ludzkim” jednego z pracowników.

Źródło: DSOGaming

Udostępnij

Karol Snopek