The Wall Street Journal podaje, powołując się na własne źródła, że Google pracuje nad adblockiem w przeglądarce Chrome. Oficjalna prezentacja rozwiązania może nastąpić w przeciągu kilku najbliższych tygodni.
Według przekazywanych informacji adblock będzie domyślnie włączony zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej przeglądarki. Dlaczego Google zdecydowało się na takie rozwiązanie? Przede wszystkim chce zapewnić większą wygodę użytkownikom i jednocześnie powstrzymać rozwój adblocków od firm trzecich.
Adblock od Google najprawdopodobniej będzie działać w wybiórczy sposób. Blokowane będą reklamy, które są niezgodne z najnowszym kodeksem firmy. Mowa między innymi o wyskakujących banerach czy automatycznie odtwarzanych wideo.
Główna część przychodu Google pochodzi właśnie z reklam. Praca nad wbudowanym adblockiem jest zatem ciekawym ruchem ze strony amerykańskiej firmy. Oficjalnie gigant nie potwierdza powyższych doniesień.
Zobacz również: 5 programów do blokowania reklam
Źródło: Android Authority