Opera postanowiła podsumować ostatnie 12 miesięcy. Jak się okazuje, z wbudowanej funkcji blokowania reklam w przeglądarce korzysta około 30% wszystkich użytkowników Opery. Jest to związane z faktem, że narzędzie należy aktywować manualnie z poziomu opcji.
Użycie funkcji różni się w zależności od kraju. Największy odsetek blokujących reklamy użytkowników znajdziemy w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. W Polsce na blokowanie decyduje się co czwarty użytkownik Opery.
Opera postanowiła także porównać własne narzędzie do blokowania reklam do innych przeglądarek z aktywowaną wtyczką AdBlock Plus. Natywne rozwiązanie jest średnio o 50% szybsze od konkurencji.
Przekłada się to także na uruchamianie przeglądarki. Opera z funkcją blokowania reklam włącza się po starcie systemu około 6,6 sekundy, podczas gdy Google Chrome z AdBlock Plus w 8,6 sekundy. Jeszcze gorzej jest w przypadku Microsoft Edge (11,2 sekundy) i Firefoksa (13,8 sekundy).
Natywne narzędzie do blokowania reklam jest zatem znacznie szybsze, niż przeglądarka z zewnętrznym rozszerzeniem. Przedstawiciele Opery zapewniają, że zamierzają jeszcze bardziej usprawnić ten moduł. Pierwsze efekty ich działań mamy poznać już wiosną.
Źródło: Opera