Microsoft przyznaje, że przesadził z agresywną promocją Windows 10

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Microsoft przyznaje, że przesadził z agresywną promocją Windows 10
W trakcie rocznej promocji każdy posiadacz Windows 7 lub Windows 8 mógł za darmo zaktualizować swój system do Windows 10. Im bliżej końca oferty, tym Microsoft mocniej starał się promować swój system.

Doprowadziło to do wielu nachalnych sytuacji, w trakcie których niektórym użytkownikom system zainstalował się pomimo braku akceptacji. Teraz Chris Capossela z działu marketingu Microsoftu przyznaje, że część rozwiązań nie była do końca przemyślana.

Capossela wyjaśnia, że jego firma przesadziła z jednym elementem kampanii promocyjnej. Chodzi o zmianę działania charakterystycznego przycisku X, który od zawsze służył anulowaniu i zamykaniu okienek.

W przypadku ramki zachęcającej do aktualizacji naciśnięcie przycisku X oznaczało niejako zgodę na zainstalowanie systemu. Pliki instalacyjne Windows 10 były pobierane i przygotowywane w tle.

Capossela wspomina, że już kilka godzin po wydaniu felernej aktualizacji zrozumiał, że jego zespół posunął się za daleko. Tłumaczy również, że zmian nie można było tak po prostu cofnąć i sytuacja trwała przez dwa tygodnie, aż do wydania kolejnej łatki. Microsoft rzekomo wyciągnął z tego sporo wniosków.

Źródło: Softpedia

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.